تشدید تحریم‌های آمریکا علیه دیپلمات‌های کره شمالی

وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌ها علیه دیپلمات‌های کره شمالی در سازمان ملل را تشدید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیوز ویک؛ وزارت خزانه داری آمریکا ضمن تمدید تحریم‌ها علیه دیپلمات‌های کره شمالی در سازمان ملل، بانک‌ها در سراسر جهان را ملزم کرد تا پیش از باز کردن حساب برای این دیپلمات‌ها، مجوزهای خاصی را دریافت کنند.

وزارت خزانه داری آمریکا پیش از این به بانک‌های آمریکایی اجازه داده بود تا بدون دریافت مجوزهای ویژه، خدمات مالی و بانکی را به دیپلمات‌های کره شمالی در سازمان ملل ارائه دهند.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: بانک‌ها از این پس باید پیش از باز کردن حساب‌های بانکی برای دیپلمات‌های کره شمالی، مجوز "دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی" را دریافت کنند.

واشنگتن چندی پیش مدعی شد کره شمالی با استفاده از حساب‌های بانکی دیپلمات‌های خود به انجام فعالیت‌های تجاری و بازرگانی در سراسر جهان مشغول است.

دفتر نمایندگی کره شمالی در سازمان ملل هنوز نسبت به این اقدام آمریکا واکنش نشان نداده است.

یک مقام اطلاعاتی آمریکا که نامش فاش نشده است در این باره مدعی شد: کره شمالی به دنبال از بین بردن انزوای اقتصادی خود بوسیله بازگرداندن ارز به کشور از هر راه ممکن است. به عنوان مثال کره شمالی محصولات خود را به صورت غیر قانونی در خارج از این کشور به فروش می‌رساند و از راه‌های دیپلماتیک برای بازگرداندن پول آن اقدام می‌کند.

در پی آزمایش‌های موشکی سال جاری کره شمالی، واشنگتن تحریم‌های اقتصادی علیه پیونگ یانگ را تشدید کرده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار