رویترز: آمریکا تلاش کرد شرکت نداشتنش در نشست مسکو را کم اهمیت جلوه دهد/ واشنگتن در حلب صرفا یک تماشاگر بود

خبرگزاری رویترز نوشت آمریکا تلاش کرد شرکت نداشتن خود را در مذاکرات مسکو درباره بحران سوریه کم اهمیت جلوه دهد.

رویترز: آمریکا تلاش کرد شرکت نداشتنش در نشست مسکو را کم اهمیت جلوه دهد/ واشینگتن در جنگ حلب صرفا یک تماشاگر بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: آمریکا روز سه‌شنبه تلاش کرد تا شرکت نداشتن خود را در گفتگوهایی که درباره حل بحران سوریه میان روسیه، ایران و ترکیه در مسکو برگزار شد، کم اهمیت جلوه دهد. 

جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در این باره گفت این موضوع بازتاب دهنده افول نفوذ آمریکا در خاورمیانه نیست. 
 
این در حالی است که تصمیم باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر حمایت از مخالفان سوری باعث شد واشنگتن، اهرم فشار چندانی برای نفوذ در اوضاع سوریه نداشته باشد، به ویژه پس از آنکه مسکو حملات هوایی خود را علیه تروریست‌ها در سوریه آغاز کرد. 

در ادامه این گزارش آمده است: بنا به گفته کار‌شناسان، واشنگتن در جریان درگیری‌های سوریه و زمانی که نیروهای دولت سوریه و متحدان آن از جمله روسیه، در حال حمله به تروریست‌ها در شرق حلب بودند، صرفا یک تماشاگر بود. 

 «دنیس راس»، پژوهشگر موسسه پژوهش سیاست خاور نزدیک در واشنگتن، که مشاور در امور ایران و خاور میانه است در این باره گفت آمریکا کاری کرده که در خصوص مسائل سوریه، «نامرتبط» قلمداد می‌شود. 

وی در ادامه گفت: «مخالفان دلیل چندانی ندارند تا به ما و اسد پاسخگو باشند. روس‌ها و ایران می‌دانند که ما هیچ کاری انجام نمی‌دهیم که باعث افزایش هزینه عملیات آن‌ها در سوریه شود.» 

راس افزود: «روسیه که توازن قدرت می‌دانی را تغییر داده است، خود را اکنون به یک می‌انجی تبدیل کرده است.» 

کربی گفت غیبت آمریکا در این نشست حاکی از تغییر میزان نفوذ این کشور نیست. 

کربی افزود: «وزیر (امور خارجه) این موضوع را یک بی‌توجهی قلمداد نمی‌کند. وی این شرایط را، یک تلاش چند ملیتی دیگر می‌داند که هدف آن، دستیابی به صلح مداوم در سوریه است.» 

نشست روز سه شنبه مسکو منتهی به صدور «اعلامیه مسکو» شد که حاکی از افزایش ارتباطات میان روسیه ایران و ترکیه است. این نشست همچنین بازتاب‌دهنده تمایل روسیه به افزایش نفوذ خود در خاور میانه است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۲:۴۴ ۰۱ دی ۱۳۹۵
امریکا عددی نیست که نظر بده یا نده کی گوش میده کم وزیاد اینه که حسوده که چرا اون نبوده داره سکته میزنه .ترسو
آخرین اخبار