کرمان؛

اجرای 45 هزار کیلومتر فیبر نوری در استان کرمان

معاون پارلمانی وزیر نیرو تاکید کرد: استان کرمان همیشه در حرکت های نو و نوآوری پیشگام بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، رضا انجم شعاع در کنفرانس شبکه های هوشمند در کرمان با اشاره به اینکه شبکه های هوشمند انرژی، موضوع مهمی است که وزارت نیرو تلاش می کند موانع را از سر راه بخش خصوصی در زمینه تولید انرژی بردارد، افزود: فناوری شبکه های هوشمند علاوه بر اینکه راهکاری برای برداشتن چالش های پیش روی صنعت برق است، مزایای بیشماری برای کشور به دنبال دارد.
وی حوزه بهره گیری از انرژی های تجدیدپذیر را یکی از کلیدی ترین کاربردهای فناوری شبکه های هوشمند عنوان کرد و یادآورشد: در سیاست های کلی نظام در بخش های مختلف که به عنوان بالاترین سند بالادستی کشور است، به موضوعات توسعه انرژی های تجدیدپذیر، بهره وری و ... تاکید شده است.
معاون پارلمانی وزیر نیرو با اشاره به سیاست های کلی نظام در محیط زیست، خاطرنشان کرد: شکل گیری نهادهای غیردولتی در راستای ارتقاء کارآیی انرژی در کشور مورد تاکید وزارت نیرو است که بخشی از پشتوانه های قانونی، در قانون حمایت از صنعت برق کشور، ماده 12 قانون رفع موانع تولید، قانون اصلاح الگوی مصرف و برنامه های پنجم و ششم توسعه کشور وجود دارد.
انجم شعاع بیان کرد: قرار است در طول برنامه ششم توسعه حداقل 5 هزار مگاوات از انرژی الکتریکی کشور از انرژی های تجدیدپذیر تولید شود که جهت گیری بسیار خوبی است و استان کرمان با توجه به ظرفیت هایی که دارد، می تواند نقش بسیار مهمی را ایفا کند.
وی کاهش تلفات انرژی، مدیریت مصرف، توسعه انرژی های تجدیدپذیر و ... را از جمله سیاست های وزارت نیرو دانست و گفت: استفاده از منابع عظیم کشور، حفظ منابع سوخت فسیلی، حفاظت از محیط زیست و ... از دلایل استفاده از این انرژی هاست.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار