فیگارو: فرانسوا فیون درخواست دیدار محمد بن سلمان را رد کرده است

روزنامه فرانسوی فیگارو اعلام کرد فرانسوا فیون با درخواست دیدار جانشین ولیعهد عربستان مخالفت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه فرانسوی فیگارو در مطلبی اعلام کرد فرانسوا فیون، نامزد حزب راستگرای جمهوری‌خواهان فرانسه هفته گذشته درخواست دیدار محمد بن سلمان بن عبدالعزیز، جانشین ولیعهد عربستان سعودی را رد کرده است.

این روزنامه به نقل از نزدیکان فرانسوا فیون نوشته است: ما هم‌اکنون چندین درخواست از منابع مختلف برای دیدار با فرانسوا فیون دریافت کردیم، اما تا کنون پاسخی به آن ندادیم.

این روزنامه فرانسوی در ادامه افزود: شاهزاده محمد بن سلمان مدتی را در پاریس به امید آن که بتواند دیداری با فیون داشته باشد، گذراند، اما طبق اعلام محافل سعودی، وی پاسخ مثبتی از جانب فیون دریافت نکرد.

به نوشته این روزنامه، مقامات سعودی به سبب حمایت سابق خود از نامزد رقیب فرانسوا فیون، "آلن ژوپه"، در تنگنا قرار گرفته اند. فیون در ماه اکتبر گفته بود عربستان هم پیمان ما نیست.

عربستان نگران است در صورتی که فیون به کاخ الیزه راه یابد، وی "برونو لومه" (Bruno Le Maire) را به عنوان وزیر خارجه انتخاب کند که در این صورت، وی در روابط فرانسه و کشورهای حاشیه خلیح فارس، بخصوص عربستان سعودی تجدید نظر خواهد کرد.

روزنامه فیگارو همچنین می نویسد: عربستان هم پیمانی استراتژیک برای فرانسه در زمان کنونی به شمار می رود و هر دو کشور دیدگاه هایی مشابه در زمینه سیاست در خاورمیانه و به خصوص پرونده سوریه دارند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار