شویگو: ترور سفیر مسکو در آنکارا اقدامی تروریستی علیه روسیه بود/اجرای پروژه‌های دوجانبه بین روسیه و ایران کارآمدی جنگ علیه تروریسم را افزایش می‌دهد

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه امروز، سه شنبه، در سخنانی کشته شدن سفیر این کشور را در آنکارا اقدامی تروریستی علیه روسیه عنوان کرد.

شویگو در دیدار با "فکری ایشیک" همتای ترک خود گفت: متأسفم که مجبورم سخنان خود را درباره آنچه که روز گذشته اتفاق افتاد، آغاز کنم. این حادثه اقدامی تروریستی علیه روسیه و علیه شخص سفیر ما در ترکیه "آندره کارلوف" بود. 

شویگو در ادامه افزود: امیدواریم تحقیقاتی دقیق در این خصوص جریان یابد و مجرمان این حادثه دستگیر و مجازات شوند. 

شویگو در ادامه افزود: کشته شدن سفیر روسیه حادثه ای است که با فعالیت های ما در مبارزه بین المللی با تروریسم ارتباط دارد. می خواهم سریعا اشاره کنم ما این تلاش ها را متوقف نخواهیم کرد و آن را ادامه می دهیم و با تلاش های مشترک به نتیجه خواهیم رسید. 

شویگو همچنین از وزارت دفاع ترکیه برای پاسخ مثبت به دعوت روسیه و ورود هیئت این کشور به مسکو به منظور بررسی شماری از مسائل مهم در ارتباط با تروریسم بین المللی و حل بحران سوریه تشکر کرد. 

وزیر دفاع روسیه در نشست خود با حسین دهقان، همتای ایرانی خود گفت اجرای پروژه های دوجانبه بین روسیه و ایران کارآمدی جنگ علیه تروریسم بین الملل را افزایش خواهد داد.

وی گفت کشورش امیدوار است ترکیه و ایران از «اعلامیه مسکو» که نقشه راهی را برای پایان دادن به بحران سوریه ترسیم می کند، حمایت کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار