کرمان؛

70درصد زندانیان جیرفت مجرمین مواد مخدر هستند

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان جیرفت با بیان اینکه هفتاد درصد زندانیان جنوب استان کرمان به علت مواد مخدر درحبس بسر می برند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مجید رستمی در حاشیه بازدید از کلاس دوره تربیت مدرس پیشگیری رشد مدار ویژه فرهنگیان شهرستان جیرفت و عنبرآبادافزود: منشاء اصلی معضلاتو آسیب های اجتماعیکاهش توجه به ارزش ها در جامعه است و با توجه به جمعیت زیاد و موثر آموزش و پرورش باید ازاین ظرفیت حداکثر استفاده شود.

این مقام قضائی تصریح کرد: برای اینکه بخواهیم جامعه ایایده آل داشته باشیم ، باید ارزش ها و باورهای دینی را در جامعه تقویت نموده و هر چه ایمان و تقوای مردم تقویت گردد آسیب های اجتماعی کمتر می شود.

رستمی با بیان اینکه بهترین راه پیشگیری از آسیب ها اجتماعی شناخت منطقه و شهر خود است،گفت: مواد مخدر،مشروبات الکلی و اسلحه های غیر مجاز که در دست برخی افراد می باشد از جمله مهم ترین آسیب های موجود در این منطقه می باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سن اعتیاد پایین آمده باید برای به حداقل رساندن این آسیب ها برنامه ریزی موثر و کارآمدی صورت گیرد.

وی افزود :مجازات حبس و قصاص و دیگر مجازاتها که قوه قضائیه در جامعه اجرا می کند مسکن می باشند و مسولین فرهنگی باید جامعه را با اقدامات فرهنگی واکسینه و میزان شاخص های نا امنی را کاهش دهند.

وی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم دغدغه ی مسئولین فرهنگی و قضایی می باشد، گفت : ناامنی و شاخص آنان برای نسل اینده مشکلاتی دارد از جمله بیکاری و نبود سرمایه گذار در منطقه و باقی ماندن فقر می باشد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.