رومانی از حضور شرکت های ایرانی استقبال می کند

شهردار شهر سیبیو رومانی در دیدار با سفیر ایران در بخارست گفت این شهر از حضور شرکت های ایرانی استقبال می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «آستریداکورا فودور» روز دوشنبه در ملاقات با «حمید معیر» با استقبال از حضور شرکت های ایرانی در ساخت و ساز شهرها و جاده ها در شهر و استان سیبیو رومانی، خواستار حضور هنرمندان ایرانی در برنامه های متنوع فرهنگی در این استان شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در رومانی همچنین با 'یوآن بوندرئا' رئیس دانشگاه لوچیان بلاگا در این استان دیدار و درباره همکاری های علمی و دانشگاهی گفت و گو و تبادل نظر کرد.

بوندرئا در این نشست با اشاره به حضور دانشجویانی از کشورهای مختلف از جمله مصر، اردن، سوریه و فلسطین خواستار افزایش حضور دانشجویان ایرانی در این دانشگاه شد.

وی ضمن توافق جهت تبادل پیش نویس موافقتنامه همکاری های علمی و دانشگاهی بین دو طرف ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک این موافقت نامه میان این دانشگاه در رومانی و دانشگاه های ایران امضا شود.

حمید معیر سفیر جمهوری اسلامی ایران در رومانی همچنین در جمع دانشجویان این دانشگاه با تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف و با اشاره به پیشرفت های علمی کشورمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران را صاحب رتبه اول در اکثر رشته های علمی در منطقه خاورمیانه و دارای رتبه های ارزشمند در سطح بین المللی دانست.

وی همچنین شتاب رشد علمی ایران را در جهان در رده سوم خواند و گفت: نام 200 دانشمند ایرانی در فهرست دانشمندان برتر جهان قرار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۹:۰۵ ۳۰ آذر ۱۳۹۵
ایرانی های عزیز وقتی به این کشور سفر می کنید قدرتان را بدانید شما نماینده ایران بزرگ هستید در رومانی
آخرین اخبار