تاکید مصر بر آغاز گفتگوهای سیاسی برای حل بحران سوریه

وزیر خارجه مصر تاکید کرد: باید گفتگوهای سیاسی برای حل بحران سوریه آغاز شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون الجزیره، وزیر خارجه مصر در نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب برای بررسی اوضاع سوریه گفت: دولت مصر در همکاری با جامعه بین المللی به تلاش های خود برای ریشه کردن تروریسم ادامه خواهد داد.
 
سامح شکری افزود: به همه کشورهای عربی و جهان که با حادثه تروریستی روبرو شدند و در این حوادث، غیرنظامیان قربانی شدند تسلیت می گوییم. این گونه حوادث برهم زننده صلح و ثبات است.

امروز اوضاع مصیبت بار حلب نتیجه سالها شکست جامعه بین المللی در عمل به مسئولیت های خود برای متوقف کردن خونریزی ها در این کشور است. باید حل و فصل سیاسی بحران این کشور برای تحقق خواسته های بحق ملت سوریه آغاز و در عین حال یکپارچگی و امنیت منطقه ای و نهادهای این کشور حفظ شود. سوریه به مبارزه با سازمان های تروریستی ادامه خواهد داد. باید درگیری های مسلحانه در این کشور پایان یابد.

وی افزود: دخالت های خارجی در سوریه اوضاع این کشور را بدتر کرده است. مصر به عنوان عضو عربی شورای امنیت از هر پیش نویس قطعنامه ای برای بهبود اوضاع انسانی در حلب حمایت  کرده و در این زمینه نیز پیش نویس قطعنامه ای را تدوین کرد ولی شورای امنیت نتوانست به مسئولیت های خود در برابر مصائب ملت سوریه عمل کند.

سامح شکری گفت: در حال حاضر باید فورا آتش بس در سوریه برقرار و به همه مناطق فاجعه زده در حلب کمک ارسال و مذاکرات سیاسی آغاز شود تا به مصائب موجود در سوریه پایان دهد و راه را برای دخالت های خارجی در این کشور و تلاش سازمان های تروریستی برای از بین بردن سرنوشت و اراده ملت سوریه ببندد.

وی همچنین افزود: امیدواریم سوریه اتحاد خود را بازیابد. این کشور همیشه یکی از ارکان اصلی فعالیت های مشترک عربی بوده است. قابل قبول نیست مانع تراشی در روند مذاکرات سیاسی تحت نظارت فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با هر توجیه و بهانه ای و یا تلاش برای به دست آوردن دستاوردهای سیاسی و میدانی ادامه پیدا کند.

این وضع به استمرار مصائب ملت سوریه منجر می شود و باید همه طرف های منطقه ای و بین المللی روند سیاسی را بدون پیش شرط یا فریبکاری برای حفظ جان بیگناهان آغاز کنند. ما از اقدام امروز شورای امنیت در تصویب قطعنامه برای اعزام ناظران به سوریه استقبال می کنیم و از شورای امنیت می خواهیم به مسئولیت های خود برای پایان یافتن درگیری ها و نابودی همه گروه های تروریستی ادامه بدهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار