ناتو: روسیه شورشیان شرق اوکراین را به رعایت آتش بس مجاب کند

ناتو از روسیه خواست با استفاده از نفوذ خود شورشیان شرق اوکراین را به زمین گذاشتن سلاح، مجاب کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو)، روز دوشنبه در نشستی با حضور سفیر روسیه در این نهاد، از روسیه خواستند با استفاده از نفوذ قابل توجه خود بر شورشیان روس زبان در شرق اوکراین، آنها را به رعایت توافقنامه های آتش بس مینسک مجاب کند.

از اول امسال تاکنون این سومین نشست شورای ناتو و روسیه است ، نهادی که برای گفتگو در سال 2002 پایه ریزی شد اما بعدا در سال 2014 بعد از آنکه روسیه شبه جزیره کریمه را به خاک خود ضمیمه کرد این شورا نیز به فراموشی سپرده شد و نشست های آن برگزار نشد.

در این مذاکرات که در مقر ناتو در بروکسل در سطح سفیران برگزار شد، موارد نقض پیوسته و مکرر توافقات مینسک که هدف آن پایان دادن به مناقشه اوکراین بود، گزارش شد. از زمانی که مناقشه اوکراین آغاز شده است تاکنون بیش از 9600 نفر در شرق ناآرام این کشور کشته شده اند.

ینس استولتنبرگ، دبیر کل سازمان پیمان اتلانتیک شمالی، در بیانیه ای اعلام کرد 28 کشور عضو این نهاد نظامی از همه امضا کنندگان توافقنامه مینسک می خواهند که به تعهدات خود برای آتش بس پایبند بمانند. آنها همچنین از روسیه نیز خواستند از نفوذ قابل توجه خود بر شورشیان مسلح در شرق اوکراین استفاده کند تا آنها نیز تعهدات خود را رعایت کنند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار