رحمانی فضلی در نشست خانه احزاب:

برای یارانه احزاب حاضرم به مجلس بروم/ استانداری‌ها اصلاً نباید خانه احزاب راه بیندازند

برای یارانه احزاب حاضرم به مجلس بروم/ استانداری‌ها اصلاً نباید خانه احزاب راه بیندازدوزیر کشور گفت: بنده به خاطر یارانه احزاب حاضر هستم به مجلس و کمیسیون‌های مربوطه بروم

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، عصر امروز در دیدار با اعضای شورای مرکزی خانه احزاب که در وزارت کشور برگزار شد، در رابطه با یارانه احزاب اظهار داشت: بنده با اعظای یارانه به احزاب کاملاً موافقم اما با توجه به اینکه حدود 248 حزب در کشور فعال هستند، ترجیح ما این است که این یارانه را به خانه احزاب بدهیم تا آنان خود در جاهای مرتبط هزینه کنند. 
 
وی ادامه داد: مجلس باید مدافع اعطای یارانه به احزاب باشد و بنده خود نیز حاضرم هر وقت که لازم شود، برای این مسئله به کمیسیون‌های مجلس و حتی صحن علنی بروم. 
 
وزیر کشور تصریح کرد: در رابطه با ساختمان خانه احزاب نیز قرار بر این بوده که ساختمانی مجزا در اختیار این نهاد قرار گیرد که تجهیز و تعمیر آن نیز به عهده ما است. 

رحمانی فضلی پیرامون تأسیس دفاتر نمایندگی خانه احزاب در استان‌ها نیز اظهار داشت: استانداری‌ها اصلاً نباید خانه احزاب راه بیندازند. ما بسترهای لازم را در استان‌ها آماده می‌کنیم اما خود خانه احزاب باید دفاتر نمایندگی استانی را نیز ساماندهی کند و استانداری‌ها نباید در آن وارد شوند. 
 
وزیر کشور، با اشاره به اینکه لازم است احزاب با وزارت کشور در زمینه‌هایی همچون آسیب‌های اجتماعی همکاری کنند، تأکید کرد: در زمینه آسیب‌های اجتماعی، اولویت‌ها کاملاً مشخص شده است که احزاب نیز می‌توانند در این راستا به ما کمک کنند. 
 
رحمانی فضلی افزود: به مسئله فساد و آسیب‌های اجتماعی اصلاً نباید از منظر سایسی پرداخته شود چراکه هر مسئله‌ای سیاسی شود، موافقان و مخالفانی خواهد داشت. 
 
وی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی نیاز و ضرورت کشور است، تصریح کرد: ما بستر همکاری در زمینه اقتصاد مقاومتی را فراهم می‌کنیم و حتی حاضریم در این راستا تفاهمنامه هم امضا کنیم. 
 
وزیر کشور با بیان اینکه احزاب در انتخابات موثر و نقش‌آفرین هستند، گفت: ما آمادگی کامل داریم که پیشنهادهای احزاب و تشکل‌های سیاسی کشور را در آستانه انتخابات بشنویم. در رابطه با میز انتخابات نیز باید با شورای نگهبان به توافق برسیم. 
 
رحمانی فضلی، با اشاره به اینکه در گذشته نگاه مثبتی به احزاب وجود نداشت، گفت: الآن به شرایطی رسیده‌ایم که بیشتر مردم ما حزبی رأی می‌دهند اما برای آنکه این اعتماد عمومی کاملاً و عمیق جلب شود، خانه احزاب باید فعالیت‌های بیشتری انجام دهد. 
 
وی با تأکید بر لزوم وحدت و انسجام در کشور بیان کرد: فارغ از مشکلات داخلی، مسائل منطقه‌ای و بین المللی بسیاری متوجه ما است که اقتضای وحدت و انسجام را برای ما به خصوص الآن که به انتخابات نزدیک می‌شَویم، چند برابر کرده است. 
 
وزیر کشور، با اشاره به اینکه در انتخابات مجلس شورای اسلامی سال 94 شاهد حضور بسیاری از مردم پای صندوق‌های رأی بودیم، متذکر شد: از آنجایی که در سال آینده شوراهای شهر و روستا هم وارد انتخابات می‌َشوند، پیش‌بینی ما این است که شاهد افزایش تعداد رأی‌دهندگان نسبت به انتخابات گذشته باشیم.  
 
رحمانی فضلی، با بیان اینکه ما در همه موارد، نظرات مشورتی احزاب را لازم داریم، تصریح کرد: البته لازم است این نظرات سازمان یافته‌‎تر باشد و احزاب ما مستمر و متناسب با هر موضوعی وارد شوند و موضع‌گیری کنند. 
 
وی ادامه داد: خوشحال می‌َشویم که خانه احزاب، منشأ تحولات بزرگی در کشور شود چراکه آنقدر سرعت تغییرات زیاد است که دولت‌ها به تنهایی قادر به حل مسائل اجتماعی نیستند و نیاز به همکاری احزاب و دیگر نهادهای سنتی دارند. 

رحمانی فضلی همچنین درباره برگزاری جلسات سیاست‌های کلی آسیب‌های اجتماعی در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: در موضوع آسیب‌های اجتماعی، تا کنون 4 جلسه در محضر رهبر انقلاب برگزار شده و جلسه بعدی آن، در اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود. 

وزیر کشور در همین زمینه افزود: اولویت‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی شناسایی شده که ما آمادگی داریم احزاب نیز با ایجاد NGO ها و موسسات خیریه در این زمینه به ما کمک کنند. 

لازم به ذکر است؛ در پایان این نشست، وزیر کشور پروانه فعالیت صنفی خانه احزاب را به قدرتعلی حشمتیان رئیس خانه احزاب اعطا کرد. 
 
انتهای پیام/ 
برچسب ها: وزیرکشور ، یارانه ، احزاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار