بازجوی صدام: آمریکا درک درستی از شرایط عراق نداشت

مسئول بازجویی از صدام حسین به اشتباه آمریکا در تجاوز به عراق اقرار کرد.

بازجوی صدام: آمریکا درک درستی از شرایط عراق نداشت
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، یکی دیگر از تحلیلگران سیا (آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا) به اشتباه واشنگتن در خصوص مداخله نظامی در عراق اقرار کرد. 

این مقام آمریکایی که «جان نیکسون» نام دارد و وظیفه بازجویی از صدام را بر عهده داشت، معتقد است آمریکا مسائل زیادی را درباره صدام و عراق به اشتباه متوجه شده بود. نیکسون گفتگوهای زیادی با دیکتاتور عراق داشته است و مداخله آمریکا در این کشور را اشتباه می‌داند.

از نظر نیکسون، آمریکا درباره استفاده صدام از سلاح‌های شیمیایی درک درستی نداشت.

نیکسون همچنین از جرج دابلیو بوش –رئیس‌جمهور سابق آمریکا- به دلیل تجاوز به عراق انتقاد کرد و گفت بوش فقط آنچه می‌خواست را می‌شنید.

نیکسون همچنین گفت صدام معتقد بود آمریکا در عراق شکست خواهد خورد زیرا مردم، زبان و تاریخ این کشور را نمی‌شناسد و نمی‌تواند به درستی بر آن حکومت کند.

صدام در سال 2006 یعنی سه سال پس از اینکه نیروهای ویژه آمریکا وی را بازداشت کردند، اعدام شد. پس از تجاوز آمریکا به عراق و برکناری صدام، حدود 200 هزار نفر در درگیری‌های بعدی کشته شدند.

بهانه دولت‌های آمریکا و انگلیس برای تجاوز به عراق خطر احتمالی سلاح‌های کشتار جمعی این کشور بود. با گذشت 13 سال هنوز هم 5 هزار نیروی آمریکایی در عراق هستند و این کشور به امنیت کامل نرسیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار