زاهدان؛

پوشش بیمه 330 هزار روستایی و عشایری در سیستان وبلوچستان

330 هزار روستایی و عشایر سیستان و بلوچستان زیرپوشش بیمه هستند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اززاهدان،رئیس هیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشور گفت: افزون بر 330 هزار نفر جامعه روستایی و عشایری سیستان و بلوچستان زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار دارند.

به گزارش روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان حامد مبارکی در سومین نشست راهبردی ستاد بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر این استان با حضور معاون سیاسی اجتماعی استانداری با اشاره به پرداخت ماهانه 100 میلیارد ریال به مستمری بگیران این صندوق در سراسر کشور  افزود: دولت 2 سوم حق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را پرداخت می کند.
 
وی با اشاره به افزایش 30 درصدی هزینه خدمات در سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: با توجه به نرخ بالای جمعیت روستایی استان، وظیفه صندوق ارائه خدمات متناسب با وسعت و پراکندگی استانهاست.

وی گفت: بیش از 28 هزار بیمه شده اصلی و 134 هزار خانوار مستمری بگیر سیستان و بلوچستان زیر پوشش این صندوق بیمه ای قرار دارند.

وی ادامه داد: آمادگی داریم با توجه به محرومیت سیستان و بلوچستان این استان را به عنوان استان پایلوت بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور انتخاب کنیم که این مهم نیازمند مشارکت جدی همه دستگاههای دست اندر کار است.
انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار