پشت صحنه سند آموزش 2030 چیست؟

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان در خصوص سند آموزش 2030 گفت: تردیدی نداریم که تفکر یونسکو، تفکر لیبرالی غرب است که با تفکر دینی در تقابل است و اگر یک چنین چیزی به اجرا درآید نیازهای تعلیم و تربیت اسلامی چه می‌شود؟

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شعبانعلی رمضانیان رئیس سازمان بسیج فرهنگیان اظهار داشت: از سال 94 نشستی در یونسکو برگزار شد و در آنجا در کشورهای عضو مطرح شد که سند آموزشی 2030 در این کشورها به جریان بیفتد تا خواسته‌های آموزشی سازمان ملل انجام شود که اخیراً از توافق مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و یونسکو رونمایی شد.

وی با طرح پرسش‌هایی در خصوص سند آموزش 2030، گفت: سوال مطرح است که چه تعهداتی را جمهوری اسلامی ایران پذیرفته است و آنها نسبت به ما چه تعهداتی دارند؛ این توافق کجای نقشه جامع علمی کشور،‌ نقشه مهندسی کشور، سند تحول آموزش و پرورش و اسناد بالادستی نظام قرار دارد؟

رمضانیان اضافه کرد: از سوی دیگر باید بررسی کرد که سابقه نهادهای بین‌المللی در کشور ما چگونه است؟ و آیا اینها در جهت اعتلا و رشد و پیشرفت کشور ما کار کردند و یا کارهایی که انجام دادند جهت پوشش اقدامات خود بوده است؟؛ این‌ها همه سوالات و ابهاماتی است که باید برای ما روشن شود و حق جامعه است که بداند آنچه در این خصوص قول و قرار گذاشته می‌شود شامل چه چیزهایی است.

وی افزود: اگر قرار است سند ۲۰۳۰ مبنای فعالیت آموزش و پرورش باشد، به این معنی است که تا 15 سال آینده می‌خواهد آموزش و پرورش ما بر این اساس باشد و اینها همه جای سوال است.

وی با طرح این پرسش که کسانی که توافق 2030 را امضا‌ء کردند باید بگویند جه قولی دادند و بناست این توافقنامه چگونه اجرایی شود و آیا این موضوع اهداف تعلیم و تربیت اسلامی را اجرایی می‌کند؟ گفت:‌ تردیدی نداریم که تفکر یونسکو، تفکر لیبرالی غرب است که با تفکر دینی در تقابل است و اگر یک چنین چیزی به اجرا درآید نیازهای تعلیم و تربیت اسلامی چه می‌شود؟

منبع:فارس
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
این ملت متعلق به آقاصاحب الزمان است وخودش این خائنان به اسلام رارسواوبرکنارمی کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
این ملت متعلق به آقاصاحب الزمان است وخودش این خائنان به اسلام رارسواوبرکنارمی کند
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۴۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
بهتر نیست اشکالات این سند رو آشکارا و مورد به مورد به مردم اطلاع رسانی کنید؟بعضی وقتها میشه حرفای خوب و درست رو از آدمهای بد! شنید و سنجید و عمل کرد.
بعضی رسانه ها متاسفانه کتاب غیر مجاز"لک لکی در کار نیست" رو بجای سند 2030 به مردم نشان دادند.
هدف وسیله رو توجیه نمی کنه.
Iran (Islamic Republic of)
رهگذر
۱۴:۲۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
کسانیکه شکمشون از مال حرام پر شده...دیگه نه درد دین دارن،نه درد مردم.
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۰۸:۱۵ ۰۱ اسفند ۱۳۹۵
لعنت خدا بر هر کسی که در پست ومقام خودش به دین خیانت کند
آخرین اخبار