مهمترین عامل تاثیرگذار در پدیده تغییر اقلیم چیست؟

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی گفت: از عوامل تاثیرگذار در پدیده تغییر اقلیم دخالت انسان در طبیعت، استفاده بی‌رویه از منابع آبی و سایر منابع انرژی است.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،پرویز آرامنش اظهارکرد: دخالت انسان در طبیعت، استفاده بی‌رویه از منابع آبی و سایر منابع انرژی و عدم توجه به توسعه پایدار و عدم برنامه‌ریزی دقیق در اجرای برخی پروژه‌ها که در محل و یا زمان مناسب و یا به شکل مناسب صورت نگرفته از جمله عوامل بروز پدیده تغییر اقلیم است.
 
وی افزود: همچنین خشکسالی‌ها و تداوم آن می‌تواند باعث تغییر اقلیم محلی و بین‌المللی شده و همکاری و توجه نکردن کشورهای همجوار به مسئله محیط زیست و توسعه پایدار باعث بروز این پدیده می‌شود.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی ادامه داد: افزایش دما، خشکسالی‌های مستمر، افزایش آلودگی‌ها، کاهش منابع آبی، خشک شدن گیاهان و کاهش فضای سبز در سطح یک منطقه، مهاجرت گونه‌های محلی و کاهش تنوع زیستی و گونه‌ای از نشانه‌های تغییر اقلیم است.
 
آرامنش تاکید کرد: افزایش دما، کاهش تنوع گونه‌ای، تنوع زیستی و ژنتیکی، بالا آمدن سطح آب دریاها در سطح کل دنیا، ذوب شدن یخچال‌های قطبی و افزایش تدریجی دمای کره زمین از جمله تاثیرات تغییر اقلیم بر محیط‌زیست است.
 
وی یادآور شد: افزایش گازهای گلخانه‌ای باعث افزایش دما در کل دنیا می‌شود و هر کشور و منطقه‌ای در افزایش آن سهمی دارد که باید در راستای کاهش آن به سمت توسعه پایدار حرکت کرد.
 
 مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی گفت: در هنگام بروز این پدیده توجه جدی به مسئله محیط زیست و توسعه پایدار و مدیریت صحیح منابع انرژی و جلوگیری از افزایش آلاینده‌های هوا از جمله کارهایی است که باید انجام شود.
 
آرامنش خاطرنشان‌کرد: سهم هر انسان در بروز تغییر اقلیم وابسته به شیوه زندگی، نوع شغل، محل زندگی، زمان، توجه به مسئله محیط‌زیست و نگرش افراد به این مسئله دارد که در این زمینه دولتها و سازمان‌های خصوصی برای آموزش و تغییر نگرش افراد به محیط‌زیست نقش عمده‌ای دارند.

منبع:ایسنا
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار