بلاتکلیفی در فدراسیون تیروکمان همچنان ادامه دارد

وزارت ورزش و جوانان پس از گذشت 2 ماه از پایان زمان ریاست فدراسیون تیروکمان، هنوز زمان برگزاری مجمع انتخاباتی را مشخص نکرده است.

بلاتکلیفی صندلی ریاست فدراسیون تیروکمانبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ؛انتخابات فدراسیون تیراندازی باکمان قرار بود 2 مهرماه برگزار شود، اکنون که بیش از 2 ماه از زمان قانونی ریاست این فدراسیون به پایان رسیده است گویا وزارت ورزش و جوانان قصد ندارد زمان مشخصی برای برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون تعیین کند.

برای شرکت در انتخابات فدراسیون 8 نفر ثبت نام کردند اما وزارت ورزش و جوانان تایید صلاحیت کاندیداها را هنوز اعلام نکرده است.

طبق قانون زمانی که مهلت چهار ساله ریاست هر فدراسیون به پایان می رسد وزارت ورزش و جوانان موظف است سرپرستی برای آن فدراسیون انتخاب کند اما فدراسیون تیراندازی با کمان همچنان با ریاست محمد علی شجاعی اداره می شود.

در حالیکه سجادی معاون وزیر ورزش و جوانان خبر برگزاری انتخابات چند فدراسیون تا پایان سال را  داد اما خبری از انجام انتخابات این فدراسیون در اظهاراتش نبود و در حال حاضر تلکیف مجمع انتخابات فدراسیون تیراندازی باکمان هنوز مشخص نیست.

تیروکمان با اینکه جزء رشته های المپیکی است و نیاز به توجه بیشتر مسئولان دارد اما این روز ها توجه چندانی به این فدراسیون نمی شود.

پیش از این دوشغله بودن رئیس فدراسیون یکی از عوامل مانع برگزاری انتخابات فدراسیون بود، اکنون که شجاعی از خزانه داری کمیته ملی المپیک استعفا داده است مشخص نیست چرا مسئولان برگزاری مجمع انتخابات این فدراسیون را به تاخیر می اندازند.

فدراسیون تیراندازی با کمان در طول 4 سال ریاست شجاعی درگیر حواشی زیادی بود که مهم ترین آن ریاست همزمان وی در دو پست ریاست فدراسیون و خزانه داری کمیته ملی المپیک بود.

شجاعی بارها از سمت خزانه داری استعفا داده بود اما مسئولان کمیته ملی المپیک سرانجام پس از گذشت چندین ماه رسول خادم را به عنوان رئیس جدید این نهاد انتخاب کردند.

اکنون برگزاری انتخابات فدراسیون مهم ترین موضوعی است که وزارت ورزش باید زمان آن را مشخص کند تا تکلیف ریاست تیروکمان مشخص شود.

تیراندازی باکمان نیاز به پشتوانه سازی و حمایت از سوی مسئولان وزارت ورزش و جوانان دارد تا در میادین جهانی و بین المللی برای ایران افتخار آفرینی کند اما عزم جدی برای تعیین تکلیف این فدراسیون وجود ندارد.

نکته قابل توجه این است که مسئولان وزارت ورزش و جوانان به جای تمرکز روی برگزاری انتخابات برای فدراسیون تیروکمان تمام توجه خود را برای مدیریت به ظاهرغیر قانونی مهدی هاشمی رئیس فدراسیون تیراندازی معطوف کردند و از اصل قضیه باز ماندند.

رضا کیارستمی دبیر فدراسیون تیراندازی باکمان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: فدراسیون اسامی کاندیدای انتخابات را  2 ماه گذشته به وزارت ورزش و جوانان تقدیم کرد و قرار بود مسئولان تصمیم نهایی برای برگزاری مجمع را بگیرند اما هنوز خبری مبنی بر انجام انتخابات نیست.

وی گفت: اکنون این موضوع از دستور کار فدراسیون خارج شده است و وزارتخانه تصمیم گیرنده نهایی است.با توجه به اینکه موضوع دوشغله بودن رئیس فدراسیون برطرف شد مشکلی برای برگزاری انتخابات وجود ندارد و ما منتظر دستور وزارت ورزش وجوانان هستیم تا هرچه زودتر مجمع را برگزار کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار