نکو در گفت‌وگوی مشروح با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

اصلاح‌طلبان در حمایت یا عبور از روحانی به جمع‌بندی نرسیدند/ مردم نقد را ول نمی‌کنند بچسبند به نسیه!

نماینده سابق مجلس به نکاتی پیرامون آرایش انتخاباتی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در انتخابات 96 پرداخت.

ابراهیم نکو، نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری دوره گذشته نقش‌آفرینی قابل توجهی داشتند و با فعالیت‌های موثر خود موفقیت روحانی را رقم زدند، اظهار داشت: دولت یازدهم آن طور که باید و شاید به اصلاح‌طلبان توجه نکرد و همین مسئله باعث شد که نقش آنان در موفقیت روحانی کمرنگ جلوه داده شود.

نماینده سابق مجلس در رابطه با آرایش انتخاباتی اصلاح‌طلبان برای انتخابات آتی گفت: علی‌رغم همه بی‌مهری‌هایی که به اصلاح‌طلبان در دولت یازدهم شد، احتمالا آنان باز هم در تلاشند که در انتخابات 96 به یک اجماع قوی برای حمایت از روحانی برسند.

دلخوشی‌های روحانی

وی با بیان اینکه هر چند اصلاح‌طلبان هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌اند و بر سر حمایت یا عبور از روحانی میان آنان اختلافاتی وجود دارد، ادامه داد: دولت یازدهم نباید به اظهارنظر تعداد محدودی از اصلاح‌طلبان در سطوح بالای جامعه دلخوش باشد که از حالا روحانی را پیروز میدان انتخابات 96 می‌دانند چرا که جبهه اصلاحات محدود به عده‌ای در سطوح بالای جامعه نیست.

نکو با اشاره به اینکه در سطوح پایین جامعه نگرانی‌هایی در زمینه‌هایی چون معیشت و اشتغال وجود دارد، تصریح کرد: دولت روحانی هنوز راه‌های پرپیچ و خمی دارد و اگر برای حل مشکلاتی که به خصوص به سفره‌های مردم مربوط می‌شود برنامه‌ریزی صحیحی صورت نگیرد، چه بسا که طرفداران خود را نیز از دست دهد.

نماینده سابق مجلس در خصوص آرایش سیاسی اصولگرایان برای انتخابات آینده اظهار داشت: اگر اصولگرایان به دنبال این باشند که دولت دوازدهم را از دست ندهند،  احتمالا بر سر حمایت از فردی که تیپی نزدیک به احمدی‌نژاد داشته باشد با هم توافق می‌کنند.

از شعار تا عمل

وی با اشاره به اینکه همین الان بسیاری از مردم به ویژه قشر پایین از حامیان احمدی‌نژاد هستند، متذکر شد: علت محبوبیت احمدی‌نژاد در این بود که وی به وعده‌هایش حتی به قیمت خسارت وارد کردن به پایه‌های اقتصادی کشور، عمل می‌کرد. وعده‌هایی چون پرداخت یارانه نقدی به مردم و مسکن مهری که به غلط پایه‌ریزی شد، در آن برهه به کام بسیاری از مردم شیرین آمد.

نکو تاکید کرد: شعارهای پوپولیستی و عوام‌پسندانه احمدی‌نژاد همواره با اقبال عمومی روبرو می‌شد و چه بسا اگر وی در انتخابات 96 حضور می‌یافت با همین شعارها اگر پیروز انتخابات نمی‌شد، حداقل از گزینه‌های رأی‌آور بود. 

نقد یا نسیه؟

نماینده سابق مجلس سپس به مقایسه عملکرد روحانی و احمدی‌نژاد پرداخت و گفت: روحانی در این مدت اقدامات زیربنایی مثبتی انجام داد که جوابگو بودن آن‌ها به زودی امکان‌پذیر نیست و در سال‌های آینده نشانه‌های آن را مشاهده خواهیم کرد؛ اما مردم ما نقد را بیشتر از نسیه می‌پسندند و می‌خواهند نتیجه عملکرد روحانی را سریع‌تر ببینند تا ارزیابی کنند که وی تا چه حد در تحقق وعده‌هایش موفق بوده است.

وی ادامه داد: مردم در صورتی در انتخابات 96 از روحانی حمایت می‌کنند که وی به صورت عملی و منطقی به اثبات برساند که دولت در آینده‌ نزدیک در حوزه‌های بااهمیتی چون معیشت موفق خواهد بود.

بلندگوی ضعیف دولت

نکو با انتقاد از تیم سیاسی و اطلاع‌رسانی روحانی اظهار داشت: تیم سیاسی و اطلاع‌رسانی دولت یازدهم بسیار ضعیف عمل کرده است و نتوانسته‌اند عملکردهای مثبت و ماندگار دولت که اغلب زیربنایی بوده را به گوش مردم برسانند در حالی که آنان به راحتی می‌توانستند بلندگوی خوبی برای تبلیغ اقدامات دولت تدبیر و امید باشند.

نماینده سابق مجلس خاطر نشان کرد: قطعا در زمان تبلیغات انتخابات 96 شاهد هجمه‌های شدیدی از سوی رقبا به دولت خواهیم بود و آنان از شعارهایی دم خواهند زد که در دولت روحانی محقق نشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار