اردبیل؛

ضرورت کاهش تعرفه گازبها در اردبیل

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل کاهش تعرفه گاز بها را حق شهروندان اردبیلی دانست و بر ضرورت اجرای آن تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ بشیر خالقی رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در حاشیه رسیدگی به مشکلات مردم خلخال و کوثر اظهار کرد: استان اردبیل یکی از مناطق سردسیر کشور محسوب می‌شود که سالانه نزدیک به هشت ماه از سال دمای هوا در استان سرد است.

وی افزود: این سرما موجب می‌شود شهروندان از تجهیزات گرمایشی استفاده کنند و این در حالی است که تعرفه پرداختی این استان کمتر از سایر استان‌ها نیست و ماهانه هزینه قابل‌توجهی صرف فیش گاز می‌شود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: در مناطقی همچون خلخال و کوثر نیز به دلیل شرایط اقلیمی بیش از نیمی از سال هوا سرد بوده و لازم است بخاری نصب شود.

خالقی هزینه‌های فیش گاز را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شهروندان ساکن در این منطقه دانست و تأکید کرد: مراجعات و درخواست‌های مکرری برای کاهش هزینه فیش گاز داریم.

وی با بیان اینکه در پی این مراجعات تمامی نمایندگان استان تصمیم به طرح درخواست کاهش تعرفه فیش گاز گرفتند، افزود: نامه درخواست به وزیر نفت ارجاع شده و وی دستور رسیدگی صادر کرده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان متذکر شد: این درخواست از سوی نمایندگان پیگیری می‌شود تا بتوانیم به فرجام مطلوبی برسانیم و در واقع یا نرخ گاز بها کاهش یابد و یا افزایش گاز بها در استان‌های سردسیر از جمله اردبیل اعمال نشود.

خالقی گفت: در کنار اصلاح تعرفه لازم است برای مدیریت مصرف گاز نیز فرهنگ‌سازی شود و مردم به مصرف بهینه عادت کنند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، ضرورت ، کاهش ، تعرفه ، گازبها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.