راههای تشخیص یک هندوانه خوب+ تصاویر

خرید یک هندوانه بی مزه و نارس برای شب یلدا ناراحت کننده است برای تشخیص یک هندوانه خوب راههای ساده ای وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،تشخیص هندوانه خوب و شیرین برای بسیاری از ما شاید کار مشکلی باشد برخی تنها کاری که انجام می‌دهند این است که فقط ضربه‌ای به این میوه بزرگ جثه زده و آن را انتخاب می‌کنند، اگرچه مشکل است که فقط با بررسی خارجی بفهمیم داخل هندوانه رسیده است یا نه اما در اینجا چند ترفند مختلف برای انتخاب و تشخیص هندوانه شیرین رسیده به شما معرفی می‌کنیم.

مراحل تشخیص هندوانه خوب

1. به دنبال شکل یکنواخت باشید به دنبال هندوانه‌ای محکم، متقارن و عاری از کبودی و له شدگی، بریدگی و تورفتگی باشید. اگر هندوانه دارای هرگونه برآمدگی بود، به این معنی است که در طول رشد مقدار نادرست و بی‌قاعده‌ای از نور خورشید و آب را دریافت کرده که باعث خشکی و تناقض در آن شده است.


راههای تشخیص یک هندوانه خوب+ تصاویر

2. هندوانه باید نسبت به اندازه‌اش سنگین به نظر برسد، که نشانه‌ای بر پرآب بودن، خوب و رسیده بودن آن است. سعی کنید وزن هندوانه را نسبت هندوانه با اندازه مشابه آن مقایسه کنید؛ هر کدام که سنگین‌تر باشد رسیده‌تر است. این توصیه برای اکثر میوه‌ها و سبزیجات دیگر نیز قابل استفاده است.

3. به لکه‌های زرد نگاه کنید قسمت زیرین هندوانه دارای نقاط زرد رنگ متمایل به کرم باشد. این جایی است که هندوانه با زمین تماس داشته و در آفتاب رسیده است، بنابراین هر چه تیره‌تر باشد بهتر است! اگر این نقطه سفید رنگ باشد یا حتی وجود نداشته باشد، احتمالا به این معنی است که هندوانه خیلی زود برداشت شده است و رسیده نخواهد بود.

راههای تشخیص یک هندوانه خوب+ تصاویر

4. یک هندوانه خوب و رسیده در رنگ سبز تیره و در ظاهر مات باشد، به جای اینکه براق باشد. هندوانه براق معمولا نرسیده است.

5. تکنیک ضربه زدن مقداری مشکل است، اما بسیاری از طرفداران هندوانه به آن اعتقاد و اطمینان دارند. ضربات تند و کوتاه با بند انگشتان خود به هندوانه زده و به صدای آن گوش دهید. برای هندوانه رسیده، شما یک صدای پر و کامل می‌خواهید. اگر صدای گرفته و عمیق شنیدید به این معنی است که هندوانه نرسیده است.

راههای تشخیص یک هندوانه خوب+ تصاویر

6. اگر شما از هندوانه قاچ شده استفاده می‌کنید، چیزهای مشخصی برای توجه کردن در این حالت نیز وجود دارد. هندوانه ای را انتخاب کنید که دارای گوشت قرمز روشن و دانه‌های قهوه‌ای تیره یا سیاه باشد. از انتخاب قاچ‌های با رگه‌های سفید و دانه‌های زیاد سفید رنگ اجتناب کنید. هم‌چنین اگر گوشت هندوانه خشک و رنگ پریده به نظر می‌رسید یا از دانه‌های جدا شده بود، از انتخاب آن خودداری کنید.

راههای تشخیص یک هندوانه خوب+ تصاویر

نگهداری و برش هندوانه

هندوانه کامل و قاچ نشده را قبل از آن که استفاده شود، می‌توان یک هفته در یخچال نگهداری کرد. به خاطر داشته باشید برای جلوگیری از کوفتگی و له شدن هندوانه آن را با احتیاط حمل کنید.

هرگز هندوانه را در دمای زیر 4 درجه سانتی گراد (40 درجه فارنهایت) نگهداری نکنید، چون این کار می‌تواند باعث سرمازدگی و صدمه به هندوانه شود.

برش و قاچ کردن هندوانه

برای قاچ کردن و برش دادن هندوانه به قطعات کوچک، ابتدا هندوانه را روی تخته برش قرار داده و سر و ته آن را با یک چاقوی تیز ببرید. این کار به شما امکان این را می‌دهد تا هندوانه را به صورت ایستاده روی تخته برش قرار دهید.

شروع به برش هندوانه از بغل کنید. سپس گوشت هندوانه را به صورت دایره‌ای از حلقه‌ها جدا کنید و بعد حلقه‌های هندوانه را به قطعات 1 اینچی (2.5 سانتی) برش دهید.

راههای تشخیص یک هندوانه خوب+ تصاویر

اگر بلافاصله هندوانه را نمی‌خواهید استفاده کنید، هندوانه‌های برش خورده را در یک ظرف دربسته گذاشته و در یخچال بگذارید. به این صورت بین 3 تا 4 روز می‌توانید در یخچال نگه دارید.

راههای تشخیص یک هندوانه خوب+ تصاویر

جدا کردن تخم هندوانه

اگر می‌خواهید تخم‌های هندوانه را جدا کنید، به آسانی هندوانه را به دو قسمت برش داده و سپس به چهار قسمت برش دهید. هندوانه را از میان گوشت آن در طول خط تخم با یک چاقوی باریک کوچک برش دهید.

راههای تشخیص یک هندوانه خوب+ تصاویر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Sasan
۱۹:۵۹ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
با سلام خدمت شما.
دست چپ رو زیر هندوانه و با دست راست ضرباتی ارام و ملایم بهش بزنید.(ضربه محکم کاملا اشتباه هست) در هندوانه های متوسط یعنی ۶ تا ۱۰ کیلو اگر تُرد و رسیده باشه صدایی شبیه تق تق و دَف مانند داره و لرزش ایجاد شده با دست چپ احساس میشه اگر اینطور باشه هندوانه به بهترین شیوه رسیده است. اگر لرزش احساس نشد؛ هندوانه یا رسیده نیست و یا کیفیت انچنانی ندارد. ( بعضی اوقات با عدم وجود همه این نشانه ها هنداونه عالیست! که افراد ماهر قابل به تشخیصشون هستن).
در هندوانه های بزرگ ( مثلا ۱۲ الی ۱۵ به بالا) نباید انتظار شنیدن صدای دف رو داشته باشیم صدا خیلی بم نباشه کافیه. توی هندوانه های خیلی بزرگ صدای تق تق و دف نشان از نرسیده بودن است.
اگر صدایی شبیه ضربه زدن به شکم انسان رو شنیدید (!) هندوانه خیلی رسیده و تقریبا شبیه پنبه شده و یا گندیده است.
توجه شود که اگر هندوانه پوست کلفت باشد( غالبا اونایی که ناهمواری زیاد دارن) تکنیک صدا چندان کاربردی نیست چون با وجود رسیده بودن؛ صدای بم ( همون ضربه به شکم) رو میده. فراموش نشه هندوانه های پوست کلفت شیرین تر هستن.
هندوانه های گرد اکثرا کمی شیرین تر ولی کمرنگ تر هستن
و هندوانه های بیضی اکثرا کمتر شیرین و پر رنگ تر هستن.
هندوانه تُرد رو بیشتر در گرد ها پیدا میکنید.
پوست هنداونه زیاد نرم باشد نشانه کهنه بودن ان است باید متمایل به سفت باشد. یکسری هنداونه پوست بسیار سفتی دارن در حدی که هرچند با انگشت فشار داده شود یکذره هم فرو نمیروند و با چاقو هم به زور قاچ میشوند؛ این نوع را نخرید چون بسیار قرمز و با طعم آب است! همونطور که اشاره شد هندوانه نسبت به قیافه باید سنگین باشه؛ البته این برای بزرگ هاست چون بیشتر بزرگا هستن که شبیه پنبه میشن و زیاد میرسن. ( هنداونه زیاد رسیده سبک هست)...

فوق تخصص هندوانه شناسی. &&
Turkey
ناشناس
۰۰:۳۹ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
خوب بود
Mauritius
الیاس قاسمی
۱۵:۱۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
بسیار عالی بود و بسیار بهم کمک کرد ممنون
ازتون خیلی کیف کردم
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۱۱ تير ۱۳۹۹
خیلی برام مفید بود.


Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۰۱ تير ۱۳۹۹
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۴:۵۲ ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
راه کار های فوق العاده عالی برای تشخیص یک هندوانه رسیده
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۲۲:۰۰ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
خیلی بد بود
Iran (Islamic Republic of)
حسین صابری
۲۱:۳۷ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
ما همه جور هندوانه رو امتحان کردیم ولی متاسفانه رنگ خوبی نداره نا گفته نباشه شیرین هست ولی رنگش قرمز نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۰ مرداد ۱۳۹۸
عالی بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
حاجي
۱۳:۳۹ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
هندوانه خوب صداي توخالي شبيه طبل داره ولي هندوانه نرسيده صداي جسم جامد توپر داره
Indonesia
شهریار
۰۵:۳۰ ۰۳ تير ۱۳۹۸
خیلی خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
عشیرمیلانی
۱۲:۵۸ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
ازتون خیلی ممنونم چون چندین بارازروی شانسی هندوانه گرفتم ولی متاسفانه بی طعم ازآب دراومد
Iran (Islamic Republic of)
ایرج خلیلی
۲۳:۰۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
ممنونم از اطلاعات کاملتون
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۴۴ ۲۳ تير ۱۳۹۷
بسیار هم عالی بر تدوین کننده این پست عالی بود اما ای کاش برای صدای هندوانه صدا مدنظر رو آپلود میکردین