معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم:

ورود قطار سریع السیر به قم بر روی دیگر پروژه های شهری تاثیر می گذارد

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم گفت:ورود قطار سریع السیر به قم بر روی دیگر پروژه های شهری تاثیر می گذارد و روند بهره برداری و تکمیل آن ها را دچار خدشه خواهد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛قاری قرآن،معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم با بیان این که اگر قطار سریع‌السیر وارد شهر قم شود بسیاری از پروژه‌های شهری از جمله بلوار زینبیه، بلوار پیامبر اعظم(ص)، بلوار شهید کبیری و... را مورد تأثیر قرار می دهد، خاطرنشان کرد:ادامه این روند، بهره‌برداری و تکمیل پروژهای شهری را با مشکل مواجه می کند.

وی گفت: طبق پیشنهاد مدیران شهر بحث بر این است که قطار قبل از پردیسان وارد تونل زیرزمینی شده و پس از ۷۲ تن از تونل خارج شود تا پروژه‌های شهری با مشکل مواجه نشود.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم با بیان اینکه طی روزهای اخیر جلسه‌ای با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص قطار سریع‌السیر تشکیل و تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شد، اظهار کرد: اگر این تصمیمات اجرایی شود کار شهرداری در اجرا و تکمیل بسیاری از پروژه‌های شهری از جمله بلوار زینبیه بسیار آسان‌تر خواهد شد اما راه‌آهن خلاف این تصمیمات را در دستور کار دارد.

قاری قرآن با بیان اینکه راه آهن به دنبال این است که قطار سریع السیر را وارد مرکز شهر قم کند، افزود: مدیریت شهری و نمایندگان و مدیران استان با ورود قطار به ایستگاه مرکزی به صورت روباز مخالف هستند و به صورت تونل و مشروط این بحث را پذیرفته‌اند و اگر این اتفاق بیفتد هزینه بسیار زیادی در بر خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: اگر این اتفاق بیفتد مجددا ایستگاه مرکزی قم گسترده خواهد شد و تمام تصمیمات مدیریت شهری را مورد تأثیر قرار می‌دهد.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هنوز ابعاد و جزئیات ایستگاه راه‌آهن مشخص نیست، طراحی بخشی از بلوار زینبیه نیز ناقص باقی مانده و قاعدتا تا زمانی که تصمیم‌گیری در خصوص راه آهن قطعی نشود این پروژه هم پروژه اجرایی نخواهد شد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار