همدان؛

دانشگاه آزاد 35 درصد از بار تحصیلات تکمیلی کشور را به دوش می کشد

دانشگاه آزاد اسلامی با حمایت ها و مساعدت های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری توانسته است نقش قابل ملاحظه ای در توسعه علمی کشور ایجاد کند.

دانشگاه آزاد 35 درصد از بار تحصیلات تکمیلی کشور را به دوش می کشدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سعید جامه بزرگی گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی توانسته است 35 درصد از بار تحصیلات تکمیلی را به دوش بکشد. چنین زمینه ای باعث شده است تا از خروج نخبگان به خارج از کشور، تحصیل در یک سرزمین بیگانه و همچنین نابسامانی های فرهنگی جلوگیری کند. »

وی بیان کرد: «در سالهای اخیر رویکرد وزارت علوم و همچنین مجلس شورای اسلامی ایجاد حمایت های لازم از توسعه علم بوده است ولیکن برخی رویکردها از جمله تجمیع آزمون ها باعث می شود که انگیزه های لازم از جانب مجریان و مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی سلب گردد. »

رییس دانشگاه آزاد اسلامی همدان، بیان کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی در دهه چهارم فعالیت خویش بدنبال ارتقای سطح کیفیت است و تمامی سرمایه گذاری دانشگاه در جهت ارتقای سطح کیفیت در تحصیلات تکمیلی است.»

وی بیان کرد: «وابستگی بسیار زیاد دانشگاه آزاد اسلامی به منابع شهریه ای دانشجو و توجه به چنین رویکردی می تواند موجبات ضعف اقتصادی دانشگاه های آزاد اسلامی را ایجاد نماید. »

جامه بزرگی گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی بدون یک ریال از بودجه دولتی توانسته است بار بسیار زیادی از روی دوش تمامی دولتها بعد از انقلاب اسلامی بردارد. »

وی تاکید کرد:«تجمیع آزمون های دانشگاه آزاد اسلامی باعث می گردد تمرکزبیش از پیش اجرای امور آموزش عالی در اختیار بخش دولتی قرار گیرد. چنین رویکردی مغایر نظام تمرکززدایی و محول کردن اموربه بخش خصوصی و کاهش تصدی گری دولت است.»

وی بیان کرد: «در شرایط حاضر محول کردن پذیرش و آزمون به سازمان سنجش باعث  ایجاد دغدغه جهت در استادان، کارکنان دانشجویان و خانواده های آناه در ارتباط با آینده کاری و تحصیلی آنها می شود. »

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.