اصفهان؛

اجرای طرح محیط بان در 40 مدرسه کاشان

طرح یک ساعت با محیط بان برای دانش آموزان 40 مدرسه سطح این شهرستان بویژه منطقه حفاظت شده قمصر و برزک در حال اجرا است.

مدیر روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست کاشان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت:این طرح آموزشی فرهنگی درراستای امضای تفاهم نامه این اداره با مدیریت آموزش و پرورش شهرستان و برگزاری جلسات کارشناسی مشترک جهت گسترش همکاری به منظور افزایش سطح آگاهی و ارتقا و اشاعه فرهنگ زیست محیطی در بین دانش آموزان اجرا شد.
ناهید عسگری، اجرای طرح با حضور محیط بانان در مدارس شهر قمصر را یادآورشد و گفت:دانش آموزان ضمن شناخت وظایف محیط بانان و مناطق تحت مدیریت سازمان با ضرورت مشارکت آگاهانه در حفظ محیط زیست بیشتر آشنا شدند.
وی تصریح کرد:آگاهی دانش آموزان شهر و روستاهای قمصر با نحوه اجرای طرح در مدارس و آشنایی با محیط بانان منطقه از جمله موارد آموزشی این طرح بود.
به گفته وی،ارائه توضیحاتی در خصوص  وظایف و نقش محیط بانان در طبیعت، بازگویی سختی ها و مشکلات شغل محیط بانی و معرفی منطقه از دیگر موارد آموزشی طرح بود.
عسگری اظهارداشت: حضور دانش آموزان مدارس اطراف منطقه حفاظت شده قمصر- برزک در منطقه و آشنایی آنها از نزدیک با گونه های گیاهی و جانوری منطقه نیز انجام شد.
عسگری، آغاز اجرای طرح یک ساعت با محیط بان را با همکاری واحد فرهنگی اجتماعی آموزش و پرورش شهرستان کاشان در مدارس از نیمه دوم مهرماه امسال یادآورشد و گفت:اجرای این طرح در سایر مدارس نیز در حال پیگیری است.
کارشناس واحد آموزش اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان استقبال مربيان و اوليا دانش آموزان از  اجراي طرح يك ساعت با محيط بان در مدرسه را تاکیدکرد و گفت :در مرحله اول اجرای این طرح حدود 40مدرسه  سطح شهرستان به خصوص دانش آموزان بخش  قمصر و برزک که از حاشیه نشینان منطقه حفاظت شده محسوب می شوند تحت آموزش قرار می‌گیرند. 
عسگری در پایان افزود:آموزش و فرهنگ سازی همواره دو اولویت اصلی این اداره در حفاظت از محیط زیست و مشارکت مردم با نقش پذیری در اجرای این امر خطیر است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار