ساری؛

آیین رونمایی از دیوان حافظ در مازندران +تصاویر

کتاب دیوان حافظ خوشنویسی شده به خط سید مرتضی جعفری جوان ترین استاد خوشنویسی ایران عصر دیروز در حوزه هنری مازندران رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،مهدی عبوری، شهردار ساری،در این مراسم رویکرد تازه فرهنگی را در شهرداری ساری یک فرصت برای هنرمندان بیان کرد و گفت: فرهنگ و هنر در شهر مانند مسائل عمرانی و ساخت و سازها، و همطراز آنها هستند و این موضوع مهم فرهنگ یک امر جانبی و ثانوی نیست.

استاد همایون، خوشنویس و مدرس دانشگاه در بخشی از این برنامه، پس از برشمردن مقاطع زمانی پیشرفت خط در ایران تا امروز و بیان دلایل موثر در رشد و شکوفایی آثار بزرگان، نگاه باز و موثر مسئولان شهری را یک انگیزه و دلیل خوب، برای فعالیت خوشنویسان دانست .

در این مراسم که با حضور جمعی از مسوولان مرکز استان، اساتید هنری مازندران و علاقمندان فرهنگ و هنر برگزارشد، دیوان حافظ کتابت شده توسط جوان ترین استاد خوشنویسی کشور، سید مرتضی جعفری رونمایی شد.

این کتابت نفیس محصول دو سال زحمت بی وقفه وی بوده است.

سید مرتضی جعفری، متولد مرداد 1367 شهرستان ساری، فارغ التحصیل رشته کتابت و نگارگری از دانشگاه مازندران، است و در سال 1393موفق به کسب درجه استادی رشته خط از انجمن خوشنویسان ایران شد.

کتابت دیوان حافظ به قلم سید مرتضی جعفری با حمایت مالی شهرداری ساری به چاپ رسید.
 
 
 
 
 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار