دهقان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

وتو نکردن تحریم های داماتو از سوی اوباما نقض فاحش برجام است/ تاکید مجلس براجرای مفاد قانون اقدام متناسب دولت در اجرای برجام

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: مجلس پیش از در قانون اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام تکالیف دستگاه های مربوطه در صورت نقض برجام تعیین کرده و براجرای آن تاکید دارد.

 
وتو نکردن تحریم های داماتو از سوی اوباما نقض فاحش برجام است/ تاکید مجلس براجرای مفاد قانون اقدام متناسب دولت در اجرای برجام"کمال دهقان" عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به اقدام امروز اوباما مبنی بر وتو نکردن قانون تمدید تحریم های ۱۰ ساله علیه ایران (قانون داماتو) گفت: این اقدام رئیس جمهور آمریکا بیانگر عدم تعهد به اجرای برجام و نقض فاحش آن است.
 
نماینده مردم تفت و میبد تصریح کرد: پیش از این مقام معظم رهبری و مسئولان نظام اعلام کرده بودند که تمدید تحریم ها با هر عنوانی علیه ایران نقض صریح برجام است.
 
وی با تاکید براینکه مجلس از لحاظ قانونی مصوبه ای را با نام اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام در مهرماه سال ۹۴ بعد از برجام به تصویب رسانده است، بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران براساس برجام به تعهدات و همکاری های بین المللی خود تاکنون پایبند بوده اما در همان قانون نیز مشخص کرد چنانچه طرف مقابل به مفاد برجام و تعهدات خود پایبند نبود، چه اقداماتی باید صورت بگیرد.
 
دهقان ادامه داد: براساس قانون مصوب مجلس این حق برای ایران در نظر گرفته شده و  برای رئیس جمهور به عنوان مجری قانون و رئیس شورای عالی امنیت ملی و همچنین برای هیئت نظارت بر برجام تکالیفی مشخص شده تا در صورت نقض برجام چه اقداماتی انجام دهند.
 
نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه اکنون باید این دو نهاد اقدامات اجرایی طرف مقابل را کاملا بررسی و ارزیابی کنند، گفت: چنانچه شورای عالی امنیت ملی و هیئت نظارت بر اجرای برجام به این نتیجه برسند که نقض برجام صورت گرفته براساس تکالیف قانونی خود را سریعا انجام دهند.
 
وی در ادامه افزود: البته پیش از این نیز رئیس جمهور به وزیر امور خارجه کشورمان و رئیس سازمان انرژی اتمی دستور داد که طبق ساز و کاری که در برجام تعریف شده تا چنانچه برای یکی از طرفین نقض برجام به اثبات رسید، اقدامات عملی را انجام دهند.
 
نماینده مردم تفت و میبد خاطرنشان کرد: اکنون مجلس شورای اسلامی به حکم وظیفه خود که همان قانونگذاری و نظارت بر اجرای آن است و به منظور حفظ امنیت و حقوق ملت ایران، بر اجرای بند بند قانون اقدام متقابل و متناسب دولت در اجرای برجام تاکید دارد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار