مشهد؛

رونمایی از اشعار منتخب شاعران نیشابوری

مجموعه اشعار منتخب شاعران نیشابوری در نخستین کنگره شعر پیامبر مهربانی سیستان وبلوچستان همزمان با هفته وحدت در دانشگاه زاهدان رونمایی شد.

رونمایی از اشعار منتخب شاعران نیشابوریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور با اعلام این خبر گفت : این کنگره 2 روزه برای نخستین بار در کشور به میزبانی سیستان و بلوچستان و در زاهدان به عنوان نماد وحدت ایران و با هدف توسعه و ترویج همدلی و وفاق میان پیروان مذاهب اسلامی و شناخت مشترکات در قالب شعر و ادبیات، تولید و معرفی آثار فاخر ادبی با محتوای وحدت اسلامی برگزار شد.
خلیل اله عراقی افزود: علاوه بر اینکه 500 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه نخستین کنگره ملی شعر پیامبر مهربانی رسیده است، چهره های برجسته و فاخر ادبی و فرهنگی کشور و شاعران برگزیده داخلی و خارجی در این کنگره حضور دارند.
او ادامه داد: در این کنگره 60 نفر از شعرای برگزیده اشعار و سروده های خود را در وصف و مدح پیامبر اعظم (ص) قرائت کردند.
عراقی گفت: همچنین در این کنگره از مجموعه کتاب رسول الله که به کوشش دکتر هادی منوری شاعر برجسته خراسان رضوی به چاپ رسیده است با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.
در کتاب رسول الله اشعار کلاسیک از شاعران مطرح نیشابور استاد خدابخش صفادل، مریم عمالو و اشعار سپید مریم اسلامی، عفت خادمی ،زهرا شرفی  به زیور چاپ آراسته شده است.
انتهای پیام// ا ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار