کرمان؛

قدردانی مکارم شیرازی ازاقدام کمیسیون اقتصادی مجلس

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با اعضای کمسیون اقتصادی از اقدام این کمیسیون برای اصلاح نظام بانکی به بانک داری اسلامی قدردانی کرد.

قدردانی مکارم شیرازی ازاقدام کمیسیون اقتصادی مجلسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان بنا به اعلام روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور؛ دکتر محمدرضا پورابراهیمی در دیدار با حضرت آیت الله ا لعظمی مکارم شیرازی ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت با سعادت حضرت رسول اکرم (ص) وحضرت امام جعفر صادق (ع) گفت: کمیسیون اقتصادی با توجه به ضرورتی که امروز در فضای کشور وجود دارد تمام تلاش خود را برای ایفای نقش در حل مشکلات اقتصادی مردم به کار بسته است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مشکلات نظام بانکی کشور بیان نمود، امروز توده های مردم غعالین اقتصادی با مشکلات متعددی در حوزه نظام بانکی روبه رو هستند و این مشکلات در کناردغدغه های مراجع عظام تقلید، باعث شد این کمیسیون برنامه ریزی خود را برای تسریع در اصلاح قانون نظام بانکی کشور در دستور کار خود قرار دهد.

پورابراهیمی در ادامه ابراز داشت:کلیات طرح نظام بانکداری جمهوری اسلامی در اول مهرماه به تصویب رسیده و از هفته گذشته بررسی جزئیات آن در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار گرفته است.

نماینده مردم کرمان و راور درمجلس با اشاره به اهمیت جایگاه مباحث فقهی در طرح اصلاح نظام بانکی گفت: ضرروت بهره گیری از نظرات مراجع عظام تقلید باعث شد در دیدار های اخیر با مراجعه عظام تقلید موضوع طرح بانکداری جمهوری اسلامی را به اطلاع حضرتعالی و سایر مراجع تقلید برسانیم و از راهنمایی و ارشادات مراجع تقلید بهره مند شویم .

در ادامه این جلسه حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی ضمن تقدیر از رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس برای پی گیری موضوع اصلاح قانون نظام بانکی کشور از اقدام مثبت کمیسیون اقتصادی مجلس در اصلاح طرح قانون بانکداری کشور اظهار کرد: اصلاح قانون بانکداری براساس موازین اسلامی باقیات و الصالحات کمیسیون اقتصادی خواهد بود .

وی بیان کرد:حضور بانک در هر کشور یک ضرورت محسوب می شود البته بانکداری در کشور ما از غرب آمده است و باید تلاش کنیم این فعالیت ها در چارچوب مسائل اسلامی منطبق باشندو لذا باید در این زمینه کار وتلاش بسیار شود تا بانکداری سالم و اسلامی در کشور ایجاد شود.

مکارم شیرازی گفت؛ از اینکه کمیسیون اقتصادی اهتمام به موضوع اصلاح قانون بانکداری دارد بسیار خوشحال هستیم و جای تقدیر دارد.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.