اردبیل؛

اجرای طرح های کشاورزی با اشتغالزایی 783 نفر در استان اردبیل

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل از اجرای 144 طرح کشاورزی در این استان با اشتغالزایی 783 نفر در سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ اصغر پرتوی افزود: با توجه به ابلاغ سیاست اقتصاد مقاومتی و نامگذاری سال 95 با شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در این استان بیش از پیش شتاب گرفته است.

وی گفت: برای تحقق برنامه های امسال 980 میلیارد ریال در اختیار مجریان طرح های کشاورزی قرار گرفت که با احتساب سهم آورده شخصی مجریان طرح در مجموع برای بهره برداری از این طرح ها بیش از یک هزار و 220 میلیارد ریال هزینه شده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: عمده این طرح ها مربوط به پرواربندی بره، پرواربندی گوساله، پرورش گاو شیری، پرورش مرغ گوشتی، پرورش مرغ تخم گذار، بسته بندی عسل، پرورش مادر مرغ گوشتی است که با موفقیت در نقاط مختلف استان به بهره برداری رسیده و نقش موثری در رفع معضل بیکاری در منطقه داشته است.

پرتوی گفت: تنوع اقلیمی، وجود کشت و صنعت ها، دشت های حاصلخیز، 120 هزار بهره بردار، 4.2 میلیون واحد دامی، عشایر ایل سون، سدهای ذخیره آب، تولید چهار درصد از محصولات کشاورزی کشور، نقش 28 درصد بخش کشاورزی در تولید ناخالص و نقش 38 درصدی بخش کشاورزی در جمعیت شاغل استان از جمله قابلیت های مهم کشاورزی استان اردبیل است.

وی افزود: استان اردبیل در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید عدس، رتبه اول تولید کلزا، رتبه دوم تولید سیب زمینی، رتبه سوم تولید عسل، رتبه پنجم تولید چغندرقند، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را دارد.

وی افزود: امسال برای دومین سال پیاپی در این استان رکورد تولید گندم شکسته شد و با تولید بیش از از 740 هزار تن گندم و خرید 550 هزار تن از آن از رتبه 11 به 4 کشوری ارتقا یافتیم.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، اجرای ، طرح ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.