مشهد؛

«پروانگی»، کتاب خاطرات زائران پیاده امام رضا(ع) منتشر شد

مدیر انتشارات بوی شهر بهشت، از انتشار کتاب خاطرات زائران پیاده امام رضا(ع) با نام «پروانگی» خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمد امیری در خصوص «پروانگی» گفت: این کتاب 148 صفحه‌ای با تیراژ 1000 نسخه و در قطع رقعی از آذرماه امسال روانه بازار کتاب شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های مهم و اساسی انتشارات بوی شهر بهشت، توجه به تاریخ شفاهی بومی مشهد و خراسان است؛ بیان کرد: در ایام شهادت حضرت رضا(ع) زائرین زیادی از شهرهای دور و نزدیک، پای پیاده خود را به بارگاه رضوی می‌رسانند. درک آنچه که در دل این زائران می گذرد و نیتی که باعث می‌شود در عصر تکنولوژی، چنین سختی و ریاضتی را با جان و دل بپذیرند برای هر فردی آسان نیست. «پروانگی» روایت می‌کند که چرا و چطور این عاشقی شکل گرفته و در طی این مسیر چه بر آنانی که پای در این راه گذارده‌اند؛ رفته است.

وی «پروانگی» را کار مشترک انتشارات بوی شهر بهشت و فرهنگسرای انتظار شهرداری مشهد معرفی کرد و افزود: این کتاب به سوالات متعدد در خصوص چرایی انتخاب این شیوه از زیارت به روایت و به زبان خود مردم پاسخ می‌دهد. 

وی در ادامه از انتشار کتاب «دوستدار خمینی» خبر داد و گفت: این کتاب به قلم علیرضا اشرفی نسب به روایت خانواده، دوستان و آشنایان آیت‌ا... خزعلی از زندگی و خاطرات ایشان می‌پردازد.
وی ادامه داد: «دوستدار خمینی» نیز از ابتدای آذر‌ماه امسال در کتابفروشی‌های معتبر در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

امیری در ادامه  گفت: کتاب «قندان‌های همیشه پر» که به موضوع مقاومت مردم مشهد در مقابل قانون ممنوعیت روضه و عزاداری در عصر رضاخانی پرداخته است؛ نیز به چاپ پنجم رسید.

وی در خصوص «قندان‌های همیشه پر» گفت: در زمان رضاخان یک قندان قند به قدری گران بوده که با ارزش دو مترمربع زمین زراعی برابری می کرده است. با این وجود قندان‌های روضه هیچوقت خالی نمی‌مانده است. عنوان این کتاب هم برگرفته از این موضوع است. این کتاب در حقیقت روایت های مختلف شهروندان قدیمی مشهد است؛ که خاطرات خود را از برپایی مراسم عزاداری و روضه سیدالشهدا در زمان ممنوعیت آن، بیان کرده‌اند.

انتهای پیام/ف.ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.