گرگان؛

رئیس مجلس؛ ملت ایران مجاهد است

رئیس مجلس شورا ی اسلامی ملت ایران را مجاهد خواند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ علی لاریجانی امروز در مراسم اجلاسیه 4 هزار شهید گلستان که در گرگان برگزار شد گفت: این مجاهدت عامل پایداری ما در مقابل شرق و غرب بود و مجاهدت درسی است که از مکتب پیامبر گرفتیم.

وی افزود: زمانی که صدام به ما حمله کرد دستمان خالی بود و از نظر سیاسی، امنیتی و دفاعی در بدترین وضعیت ممکن قرار داشتیم.

لاریجانی اضافه کرد: اما رشادت ملت مجاهد ایران معادله را 180 درجه تغییر داد و صدامی که میلیارد ها دلار شرق و غرب پشتیبانش بود از شکست ما بازماند.

رییس قوه مقننه با نقل خاطره ای از سفرش به عربستان سعودی در سالهای گذشته گفت: در این سفر، یکی از مقامات سعودی اذعان کرد که فقط این کشور 40 میلیارد به صدام کمک کرده بود، اما رمز پایداری ما رشادت شهدا بود.

لاریجانی خاطر نشان کرد: رزق امنیتی که ما امروز با شرایط بسیار حاد منطقه و دنیا داریم ، حاصل جان فشانی شهداست و همین رزق امنیت موجب شده که بسیاری از کشورهای دنیا به ایران بیایند و خواهان سرمایه گذاری و همکاری با ما باشند.

رئیس مجلس: همکاری کشور های اسلامی با اسرائیل ننگ است

رئیس مجلس افزود: رزق امنیت را با وفاق و همدلی که استان گلستان نمونه آن است حفظ می کنیم و جلوی هرگونه افراطی گری شیعیان و یا سنی ها را بگیریم تا کشورمان حفظ شود و انقلابمان تداوم یابد.

وی بیان داشت: هوشیاری لازمه امنیت است به خصوص در شرایطی که حتی برخی کشورهای مسلمان منطقه به دنبال کاشت بذر کینه و اختلاف هستند.

وی با اشاره به اینکه برخی کشورهای اسلامی با اسرائیل همکاری نزدیکی دارند گفت: این همکاری ها که نتیجه اش برای دنیای اسلام تفرقه و جنگ و مصیبت است ننگ واقعی است.

لاریجانی: پویایی اقتصادی سفارش اسلام

وی همچنین توجه به اخلاقیات در حکومت داری و پویایی اقتصادی را هم برای جامعه اسلامی ضروری دانست و افزود: هر دوی این ضروریات، سفارشات نبی مکرم اسلام است و در سیره ایشان بسیار دیده شده است.

رییس مجلس افزود: پیامبر سفارش کرده اند که مسلمان نباید از نظر اقتصادی فرودست باشد و باید کاری کرد که اقتصادمان بیش از پیش فعال و پویا باشد.

رئیس مجلس: جهش اقتصادی استان ها اولویت برنامه ششم

علی لاریجانی با اشاره به بررسی برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی گفت: در این برنامه تلاش می کنیم سیاستهای اقتصاد مقاومتی را دقیق تر تبیین کنیم.

وی گفت: یکی از این برنامه ها آن است که قدرت جهش اقتصادی مناطق را افزایش دهیم و از تمرکز پرهیز کنیم.

رییس مجلس با اشاره به بررسی طرح ایجاد منطقه آزاد اقتصادی در گلستان گفت: برای ایجاد این مناطق در کشور یک شرط قرار داده ایم و آن این است که این مناطق جهش صادراتی داشته باشند.

رئیس مجل از دیشب در سفری سه روزه به گلستان آمده که مهمترین برنامه کاری وی سخنرانی در اجلاسیه 4 هزار شهید گلستان بود


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.