کرمانشاه؛

طبیعی بودن اختلافات بین مسلمانان

رئیس پژوهشکده حج و زیارت وجود اختلافات بین مسلمانان را طبیعی دانست و تاکید کرد: اختلافات نباید منجر به از دست رفتن آستانه تحمل مسلمانان شده و آنان را به جان هم بیاندازد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی علیزاده‌ موسوی با بیان اینکه تاکنون سه موج اسلام‌ هراسی در دنیا ایجاد شده است، ادامه داد: موج اول اسلام‌هراسی در دهه‌های 1970 و 1980 میلادی شکل گرفت  و اساس آن دادن  500 هزار پوند دستمزد به سلمان رشدی برای نوشتن کتاب معروف سلمان رشدی برای از بین بردن قداست اسلام بود که نهایتا با شکست همراه شد.

علیزاده‌ موسوی ادامه داد: موج دوم اسلام‌هراسی در سال‌های 2003 تا 2010 در دنیا اتفاق افتاد که بر اساس آن شکستن چهره‌های اساسی و کاریزمای اسلام در اذهان در دستور کار قرار گرفت و یکی از نمودهای آن کشیدن کاریکاتور شخصیت‌های مهم اسلام بود که این موج هم با شکست همراه بود و مهمترین دلیل این شکست نیز گرایش بیشتر به اسلام بود .

دبیر کنگره جهانی علمای اسلام در مبارزه با تکفیر در موج سوم اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی را ایجاد اختلاف بین مسلمانان دانست و اظهار کرد: آمار کشتار مسلمانان در اقصی نقاط دنیا بدست خودشان نشان از موفقیت آمیز بودن نسبی این موج دارد.

علیزاده‌ موسوی ویژگی مهم موج سوم اسلام هراسی را اایجاد شکاف های  قومی و مذهبی دانست و تاکید کرد: دشمنان اسلام به دنبال این هستند تا با ایجاد اختلافات قومی و مذهبی کشورهای مسلمان را کوچک و کوچکتر کرده و برای این کوچک شدن ها هم  برنامه دارند.

رئیس پژوهشکده حج و زیارت در ادامه اختلافات بین مسلمانان را امری عادی قلمداد کرد و با تاکید بر اینکه نتیجه اختلافات کمال و رشد جامعه خواهد بود، ادامه داد: اختلافات نباید منجر به از دست رفتن آستانه تحمل مسلمانان شده و آنان را به جان هم بیاندازد.

علیزاده‌موسوی بر لزوم رعایت آداب اخلاقی، علمی و اجتماعی بین مسلمانان در بیان اختلافات تاکید کرد و افزود: اختلافات بین مسلمانان نباید تبدیل به بحران شود، چرا که تعصب بی جا می‌تواند برای اسلام آسیب‌زا باشد.

وی با تاکید بر اینکه تضارب آرا رشد جامعه را در پی خواهد داشت، ادامه داد: مسلمانان باید با اتحاد، همگرایی و وحدت در کنار هم زندگی کنند.

رئیس پژوهشکده حج و زیارت با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای موجود رشد اسلام از رشد مسیحیت پیشی گرفته است، اذعان کرد: این موضوع دشمنان اسلام را به هراس انداخته است.

وی افزود: با نگاهی به اقصی نقاط جهان از الجزایر و تونس و سومالی در کشورهای آفریقایی گرفته تا افغانستان و سوریه و... کمتر کشوری هست که با اختلاف و تفرقه و گرفتاری دست به گریبان نباشد.

علیزاده‌ موسوی سپس از ایران اسلامی به عنوان جزیره امن در دنیای امروز یاد کرد و افزود: دشمنان اسلام نمی توانند اقتدار کنونی ایران اسلامی را ببیند و  لذا به دنبال این هستند تا ایران را به ایرانستان تبدیل کنند.

رئیس پژوهشکده حج و زیارت در ادامه از اندیشه به عنوان یک موجود زنده یاد کرد و با تاکید بر به روز شدن مداوم جریان تکفیر ادامه داد: این یعنی اگر امروز داعش را هم از بین ببریم کار مهمی نکرده‌ایم، چراکه کار اصلی این است که اندیشه داعش را از بین ببریم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.