زنجان؛

بیکاری سرمنشاء بسیاری از آسیب های اجتماعی

معاون فرماندار ابهر بیکاری را سرمنشاء بسیاری از آسیب های اجتماعی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛جلیلی با اعلام این موضوع افزود: اشتغال زیر بنای جلوگیری از ورود افراد جامعه به آسیب هایی مانند اعتیاد، سرقت و طلاق است.

وی با تاکید براین که جذب نیروهای غیر بومی یک معضل است، گفت: این ایراد به برخی از کارفرمایان وارد است که درصد بالایی از نیروهای خود را از سایر شهرهای کشور جذب می کنند که باید با آن ها برخوردهای لازم صورت بگیرد.

معاون فرماندار ابهر خواستار رعایت عدالت کاریابی ها در معرفی کارجویان به واحدهای صنعتی شد و اظهار داشت: پارتی بازی در معرفی نیرو به واحدهای صنعتی غیرقابل قبول است و از ریاست اداره کار، رفاه و امور اجتماعی شهرستان می خواهم نظارت بیشتری بر این موضوع داشته باشد.

جلیلی با اشاره به برخی واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه فعال مانند ابهربافت، گروه صنعتی نیکو و چینی هیس یادآور شد: در صورت راه اندازی این واحدها بخش اعظمی از مشکل بیکاری جوانان این شهرستان مرتفع خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: از وظایف مهم مسئولان این است که در حد توان بسترهای لازم را برای ایجاد اشتغال فراهم کنند .

گفتنی است شهرستان ابهر با ۲۴۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری و ۳۳ هزار و ۵۴۱ بیمه شده که ۱۰ هزار بیمه شده آن مربوط به بخش صنعت می باشند ،نرخ بیکاری10.8درصدی را داراست .

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.