انتقاد نمایندگان انگلیس از دولت درخصوص ساخت فرودگاه در جزیره‌ای دورافتاده

نمایندگان پارلمان انگلیس به شدت از دولت این کشور در خصوص صرف هزینه‌ هنگفت برای تاسیس یک فرودگاه در جزیره‌ای دورافتاده، انتقاد کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اسپوتنیک، نمایندگان پارلمان انگلیس اظهار داشتند که از اقدام دولت برای صرف هزینه 360 میلیون دلار پول مالیات دهندگان برای ساخت یک فرودگاه در جزیره‌ای دورافتاده در اقیانوس اطلس جنوبی بسیار شوکه شده‌اند زیرا نمی‌توان از این فرودگاه برای پرواز هواپیماهای تجاری استفاده کرد.

این جزیره دورافتاده به نام «سنت هلن» یکی از قلمروهای انگلیس در خارج از این کشور است که در اقیانوس اطلس جنوبی، غرب آنگولا و نامبیا در آفریقا قرار دارد.

شهرت این جزیره به این علت است که انگلیس برای مدتی ناپلئون را در آن حبس کرده بود، اما به علت وزش بادهای بسیار شدید در این جزیره پرواز هواپیماهای تجاری در آن امری بسیار چالش برانگیز است.

نمایندگان مجلس انگلیس ضمن انتقاد از دولت برای صرف این هزینه در بیانیه‌ای اظهار داشتند این مسئله که وزارت توسعه بین‌المللی انگلیس تاثیر شرایط جوی دشوار مربوط به پرواز ایمن هواپیماهای تجاری در این منطقه را پیش‌بینی و بررسی نکرده بسیار تعجب آور است. این وزارت خانه باید دراین خصوص پاسخگو باشد.

"مگ هیلر،" رئیس کمیته روابط عمومی نمایندگان مجلس انگلیس در این خصوص اظهار داشت: دولت وظیفه حمایت از جزیره سنت هلن را دارد، اما صرف این هزینه برای فرودگاه در این جزیره نه به نفع مردم و نه به نفع مالیات دهندگان است.

وی افزود این مسئله یک فاجعه است. یک فرودگاه که نمی‌تواند به عنوان یک فرودگاه تجاری مورد استفاده قرار گیرد. هیچ طرح موثقی برای ارزش بازیافتی هزینه آن وجود ندارد و مشخص نیست دقیقا چه کسی مسئول این اوضاع بهم ریخته است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار