شیراز؛

افزایش آمار جان باختگان و مصدومین تصادفات رانندگی در فارس

آمار جان باختگان تصادفات رانندگی در 8 ماهه نخست امسال 6 درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: علی رغم تلاش های شبانه روزی دستگاه های متولی همچنان شاهد افزایش تصادفات فوتی و جرحی بسیاری در استان هستیم به صورتی که در 8 ماهه نخست امسال جان باختگان سوانح رانندگی با افزایش 6 درصدی و مجروحین و مصدومین در تصادفات استان با افزایش 18 درصدی همراه بوده است.
وی بیان کرد: لازمه کنترل سوانح ترافیکی وجود مدیریتی واحد است تا اقدامات دستگاه های ذیربط تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد چرا که وقوع هرکدام از این سوانح خود زمینه ساز مشکلات، معضلات و آسیب های اجتماعی دیگر می شود.
 رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان طرح هایی دارای ضمانت اجرایی کیفری، مدنی و اداری است که با هدف ایجاد وحدت و هماهنگی در جهت کنترل هر چه بهتر آسیب ها و کاستن از جرائم و تمرکز بر معضلات و آسیب های دارای اولویت تدوین شده است.
القاصی مهر با اشاره به عملیاتی شدن طرح های پیشگیرانه مهمتر از تدوین آن است افزود: اجرای طرح های تدوین شده به همدلی و هماهنگی ایجاد شده در جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم است و هدف دستگاه قضایی از تشکیل این جلسات نیز همسو ساختن اقدامات و مدیریت طرح های پیشگیری از وقوع جرم و در نتیجه کاستن از آثار آسیب ها است.
وی ادامه داد:  پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یک ضرورت عقلانی و جزء سیاست‌های اولویتی دولت و از همه مهمتر تأکید مکرر مقام معظم رهبری است.
 انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۸:۰۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۵
با سلام
راهکار کاهش تصادفات اول فرهنگ سازی رانندگی برای مردم است و ثانیا دادن گواهینامه به سختی و با آموزش کامل و مرحله به مرحله با الگو برداری از کشورهای پیشرفته مانند اروپا و نیوزلند و استرالیا و.. و ثالثا بهینه سازی جاده ها حتی در نقاط رو ستاییی و در نهایت کیفیت ساخت خودرو ها
آخرین اخبار