قزوین؛

آغاز سرشماری زمستانه وحوش

سر شماری زمستانه وحوش در استان قزوین آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت : این طرح از منطقه شکار و تیر اندازی ممنوع طارم سفلی شروع شده است  و در دیگر مناطق حفاظت شده از جمله باشگل، منطقه شکار و تیر اندازی ممنوع الموت شرقی ، منطقه شکار و تیر اندازی ممنوع الموت غربی ، منطقه شکار و تیر اندازی ممنوع آوج و آبگرم ادامه خواهد داشت .

سیاوش شمسی پور هدف از اجرای این طرح را برآورد جمعیت، اطلاع از وضعیت زاد و ولد و مرگ و میر، بررسی عوامل تهدید و نقاط قوت مناطق برای بکارگیری در سیاست گذاری و مدیریت وحوش شاخص استان از جمله قوچ و میش، کل و بز و آهو بیان کرد .

وی اضافه کرد : نتایج سرشماری پس از جمع آوری اطلاعات و بر مبنای تجزیه و تحلیل به سازمان مرکزی اعلام می شود و سپس اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به اینکه برخی مناطق قابل دسترسی نیست ، گفت : از این رو حداقل ها در مشاهده حیات وحش لحاظ می شود.

استان قزوین به خاطر تنوع اقلیمی زیستگاه پستانداری چون گوسفند وحشی،کل و بز، آهو، پلنگ،گراز، خرس، روباه، گرگ و خرگوش و پرندگانی مانند عقاب طلایی، دال، هما، تیهو، کبک دری، کبک چیل، سارگپه و انواع چرخ ریسک ها است .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار