اتهام جدید فساد اخلاقی علیه رئیس سابق شبکه فاکس نیوز

هنوز چند ماهی از طرح شکایت علیه فساد اخلاقی "راجر ایلز" نمی‌گذرد که پرونده جدید علیه وی گشوده شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ "راجر ایلز"، رئیس سابق شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، تابستان گذشته به دنبال اتهامات آزار جنسی، مجبور به کناره‌گیری از سمت خود شده بود. با گذشت فقط چند ماه، شکایت دیگری علیه فساد اخلاقی وی مطرح شده است.

فاکس نیوز پیشتر ملزم به پرداخت 20 میلیون دلار غرامت بابت شکایت یکی از کارکنان زن این شبکه شد؛ اما به تازگی طرح شکایتی جدید علیه "ایلز" در دادگاه فدرال نیویورک مطرح شده است. این شکایت از سوی "لیدیا کوراناج"، یکی از متقاضیان کار در شبکه فاکس نیوز مطرح شده که به سال 2011 و حضور در یک ضیافت شام مربوط می‌شود. 

این کارمند زن بوسیله تعدادی از مقامات ارشد فاکس نیوز مورد مصاحبه قرار گرفت؛ اما "ایلز" از او خواست در یک جلسه خصوصی مصاحبه نیز حضور یابد. "ایلز" به واسطه یکی از کارمندان مرد به "کوراناج" پیغام فرستاد آیا حاضر به انجام اموری نامتعارف برای وی است؟ زمانیکه رئیس شبکه فاکس قرن 21 با امتناع "کوراناج" مواجه شد، درخواست شغل وی را باطل اعلام کرد.  

در شکایت "کوراناج" اشاره‌ای به آزار جنسی از سوی رئیس شبکه فاکس نیوز نشده؛ اما از "ایلز" به دلیل تبعیض جنسیتی طرح دعوی شده است.

 "کوراناج" اعلام کرد باوجود پشت‌سر گذاشتن موفقیت‌آمیز مصاحبه گروهی و دانش و تجربه او در زمینه خبرنگاری، در توضیح رد درخواست وی آمده بود به اندازه کافی برای احراز این شغل مورد توجه قرار نگرفته است.

سخنگوی شبکه فاکس‌نیوز در واکنش به شکایت جدید از "ایلز" گفت: ما فکر نمی‌کنیم ادعای این زن حقیقت داشته باشد. وی موفق به کار در فاکس نیوز نشد و سعی در مخدوش کردن چهره رئیس شبکه را دارد. ما با جدیت به دفاع از "ایلز" می‌پردازیم.

در شکایت اول، "گرچن کارلسون"، مجری سابق فاکس نیوز، اوایل ماه اوت از "ایلز" به دلیل آزار جنسی شکایت کرده و موفق به اثبات آن شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار