مشهد؛

جنگ های نیابتی راهبرد دشمن در برابر مسلمان

امام جمعه موقت اهل سنت تربت جام گفت: امروز شیعه و اهل سنت باید به تمسک قرآن کریم و پیامبر رحمت نقشه های شوم دشمنان را شناسایی و با آن مقابله کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مولوی صارمی در همایش طلایه دارن وحدت افزود: دشمنان در برابر آموزه های دینی نمی توانند با مسلمانان مقابله کنند بلکه با تکفیر و به جان هم انداختن آنان در کشورهای اسلامی با نام اسلام مسلمان خون مسلمان دیگر را می ریزد.

وی گفت: دشمنان اسلام با ایجاد جنگ های نیابتی و بستن قراردادهای ننگین سرمایه های امت اسلامی را به یغما برده اند.

امام جمعه موقت اهل سنت تربت جام افزود: همه باید اختلافات را کنار بگذاریم و علما به وظیفه علمی خطیر خود بپردازند و برای آحاد مردم نقشه های دشمنان را تبیین کنند.

مولوی صارمی گفت: امنیتی که امروز در کشور حاکم است به پاس زحمات خون مطهر شهدا و رهبری معظم انقلاب است که باید قدر بدانیم و همگان اگر به رسول خدا اقتدا کنند و اسوه خود قرار دهند همیشه پیروز و موفق خواهند بود.

امام جمعه موقت اهل سنت تربت جام افزود: فتنه ها و بدبختی هایی که امروز دامن گیر اسلام و مسلمانان شده است بخاطر این است که از سنت پیغمبر و بزرگان دین فاصله گرفته ایم.

امام جمعه تربت جام هم در ادامه این همایش گفت: وحدت باید بعنوان یک راهبرد یک گفتمان به بدنه جامعه و دیگر کشورها تزریق و منعکس شود.

حجت الاسلام طاهری افزود: همه باید در مقابل روحانی، مولوی و مسئولان تندرو بایستیم و علما نباید اتحاد و همدلی را در دلشان نگه دارند این اتحاد را باید به کشورهای دیگر منتقل کند.

وی گفت: باید وحدت را تقویت کرد تا اسلام حفظ شود و گروههای افراطی مسلمان نیستند و وهابیت لکه ننگی بر پیکره اسلام است.

امام جمعه تربت جام افزود: همگان باید بر محور قرآن رسول خدا، سنت ، معاد ، محبت و مبارزه با استکبار حرکت کنند که عامل وحدت است.

حجت الاسلام طاهری بااشاره به کنترل فضای مجازی توسط اداره ارشاد تصریح کرد: آلودگی های اعتقادی که در فضای مجازی به راحتی تبلیغ می شود جوانان را تحریک می کند و باید براین امر برنامه کارشناسی شده داشته باشیم.

وی گفت: فضای وحدت را باید به گفتمان تبدیل کنیم و ارتباط و گفتمان شیعه و سنی با یکدیگر خیلی از شبهات را ازبین می برد و توهین ها جایگاهی ندارد.

توهین به مقدسات خلاف شرع و قانون است

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ناحیه حضرت حمزه خراسان رضوی هم در این همایش با اشاره به آیات و روایات پیامبر رحمت و ائمه اطهار گفت: امروز مهمترین نیاز بشر وحدت است و یکی از موانع وحدت در داخل و خارج وجود شیعه انگلیسی و در درون اهل سنت عناصر وهابیت است.

حجت الاسلام عابدی افزود: دست دشمن پشت جنگ های نیابتی مشخص و واضح است و با نام اسلام جنایت می کنندو شاهد کشتار مردم بیگناه و مظلوم در جهان اسلام است.

وی گفت :جریان تکفیر ریشه در تاریخ دارد و گروه داعش با بستن کمربند انفجاری و گفتن الله اکبر مسلمانان را به خاک و خون می کشاند.

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ناحیه حضرت حمزه خراسان رضوی افزود: امروز بنا به فتوای مقام معظم رهبری هیج کس حق ندارد به اعتقادات اهل سنت توهین کند و مفهوم وحدت این نیست که مذاهب یکی شود و پیروان مذاهب با حفظ عقاید در جهت تعالی اسلام قدم بردارد.

وی تاکید کرد: امروز نعمت برادری، همدلی و همگرایی را مدیون نظام اسلامی و راهبری مقام معظم رهبری هستیم و توهین به مقدسات خلاف شرع و قانون است.

انتهای پیام//س.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.