ساری،

تجهیز 10 میلیارد ریالی آزمایشگاه مولکولی

برای تجهیز آزمایشگاه مولکولی تشخیص سرطان پژوهشکده انیستیتو پاستور آمل10 میلیارد ریال تسهیلات اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محسن آسوری رییس پژوهشکده انیستیتو پاستور شمال کشور شعبه آمل در پژوهشکده انیستیتو پاستور این شهرستان، از موافقت رییس انیستیتو پاستور ایران با اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی بزرگ ترین آزمایشگاه مولکولی تشخیص سرطان در این پژوهشکده خبر داد.

وی افزود: ساختمان مورد نظر برای راه اندازی این آزمایشگاه جامع و مرجع با زیربنای 100متر مربع در محل پژوهشکده در سال های قبل بهره برداری شد.

آسوری گفت: آزمایشگاه مرجع و تشخیصی اکنون در شمال کشور وجود ندارد و با راه اندازی این آزمایشگاه که با سرمایه گذاری بخش خصوصی و همکاری انیستیتو پاستور فعالیت خواهد کرد، از ارسال نمونه های آزمایشی به تهران جلوگیری خواهد کرد.

رییس پژوهشکده انیستیتو پاستور شمال کشور شعبه آمل افزود: افزایش شمار مبتلایان به انواع سرطان بخصوص سرطان گوارشی و پستان در استان های شمالی ضرورت راه اندازی این آزمایشگاه را درآمل افزایش داده است.

آسوری گفت: اخیرا هم با همکاری این پژوهشکده، انجمن بیماران سرطانی آرین ومرکز تحقیقات بیماری های گوارشی بیمارستان 17 شهریور آمل ، نمونه های خونی 2 هزار و 500 شهروند زن و مرد آملی جمع آوری شده که تحقیقات بر روی نوع سرطان و دلایل آن زیرنظر محققان این بخش درحال انجام است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار