مک گورک از جلسه با اوباما درباره ائتلاف ضد داعش خبر داد

نشست خبری شب گذشته کاخ سفید با حضور فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف به اصطلاح ضد داعش همراه بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ جاش ارنست در آغاز نشست خبری سه شنبه شب در کاخ سفید گفت: برت مک گورک فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف بین المللی ضد داعش، در نشست خبری امروز حضور خواهد داشت.

برت مک گورک همین الان در جلسه شورای امنیت ملی آمریکا همراه با رئیس جمهور، حضور داشت. برت مک گورک در جلسه امروز تازه ترین خبرها درباره پیشرفت در ائتلاف ضد داعش را به اطلاع همه شما خواهد رساند.

جاش ارنست گفت پس از توضیحات فرستاده اوباما در ائتلاف ضد داعش، بار دیگر پشت تریبون حاضر خواهد شد و به پرسش های خبرنگاران درباره موضوعاتی غیر از داعش پاسخ خواهد داد. 

برت مک گورک گفت: آخرین باری که من در این نشست خبری بودم، شش ماه پیش بود. من اطلاعات تازه زیادی دارم که امروز درباره شان صحبت می کنم. رئیس جمهور،امروز جلسه شورای امنیت ملی را تشکیل داد تا درباره وضعیت کنونی ائتلاف جهانی ضد داعش گفتگو کند.

ما در این جلسه عمیقا بررسی کردیم که کجای کارزار قرار داریم. ما داعش را تحلیل می کنیم و تمرکز سیاست ما روی نابود کردن داعش در سه جنبه است؛ یکی هسته داعش در عراق و سوریه است یعنی می خواهیم فضای فیزیکی را که داعش در اختیار دارد کم کنیم.

دیگری شبکه های داعش است که شامل جنگجویان خارجی و تامین مالی و تبلیغات در رسانه ها می شود. سومی هم وابستگان و نیروهای مرتبط با داعش است که در این خصوص لیبی به طور خاص مورد توجه ما بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار