انتقاد یونان از طرح صندوق بین المللی پول برای افزایش اقدامات ریاضتی

وزیر دارایی یونان از پیشنهاد صندوق بین‌المللی پول برای افزایش اقدامات ریاضتی در این کشور به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روزنامه گاردین، "اوکلید تساکالوتوس،" وزیر دارایی یونان، ضمن انتقاد از این پیشنهاد، اظهار داشت سیاست‌های ریاضتی منجر به فقر و محرومیت اجتماعی یک سوم جمعیت این کشور می‌‎شود.

وی از ادعاهای صندوق بین‌المللی پول مبنی بر اینکه یونان تنها می‌تواند به وسیله افزایش اقتصاد ریاضتی و کاهش مستمری‌های بالا، طرح نجات مالی خود را به روز کند، به شدت انتقاد کرد.

صندوق بین‌المللی پول هم‌چنین، گزینه مالیات کمتر برای خانواده‌هایی که معاف از پرداخت مالیات هستند، را گزینه دیگر یونان برای به روز کردن طرح نجات مالی خود اعلام کرده است.

تساکالوتوس افزود: حدود 45 درصد از یارانه‌بگیران در یونان ماهیانه کمتر از خط فقر 665 یورو در این کشور دریافت می‌کنند و 4 میلیون تن، یک سوم جمعیت یونان، در معرض فقر یا محرومیت‌های اجتماعی هستند. آیا مشکل اصلی یونان این است که مستمری‌ها و کمک هزینه اعتبار مالیاتی بسیار سخاوتمندانه هستند؟

وزیر دارایی یونان خاطرنشان کرد ریسک بالای فقر در یونان، دلیل معافیت بسیاری از پرداخت های مالیات بر درآمد است.

وی افزود: علت پیشنهاد صندوق بین‌المللی پول به یونان برای درنظرگرفتن افزایش سیاست‌های ریاضتی را درک نمی‌کند، زیرا این مسئله نابرابری اقتصادی و اجتماعی بیشتری در یونان ایجاد می‌کند.

در ژوئیه 2015، یونان توافق نامه‌ای را با این صندوق، بانک مرکزی اروپا و برخی کشورهای حوزه یورو به امضا رساند. این توافق سومین بسته نجات مالی این کشور است.دولت یونان توافق کرد به ازای این وام هزینه‌ها را کاهش و مالیات را افزایش دهد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار