اردبیل؛

پرداخت 60 میلیارد تومان تسهیلات به زعفران‌کاران اردبیلی

مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: برای افزایش تولید کشت زعفران در استان اردبیل ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به تولیدکنندگان زعفران در اردبیل پرداخت می‌ شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ ارژنگ عزیزی امروز در مراسم گشایش نمایشگاه زعفران در جهاد کشاورزی اردبیل اظهار داشت: یکی از اولویتهای مسئولان استان اردبیل افزایش تولید و کشت زعفران است که در این زمینه برنامه‌ریزی شده 60 میلیارد تومان تسهیلات به تولیدکنندگان زعفران در استان اردبیل پرداخت شود که این گام بزرگی در افزایش تولید زعفران محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات ارائه شده به تولیدکنندگان زعفران با سود کم پرداخت می‌شود، افزود: در این زمینه مناطق مرزی و محروم از اولویت خاصی برخوردار است که برنامه‌ریزی شده در منطقه ارشق مشگین‌شهر نیز تسهیلات با سود پایین به تولیدکنندگان زعفران ارائه شود.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل سود تسهیلات ارائه شده به تولیدگنندکان زعفران را 5 تا 8 درصد اعلام کرد و تصریح کرد:‌ تولیدکنندگان می‌توانند از این تسهیلات استفاده کرده و برای افزایش تولید زعفران برنامه‌های اساسی داشته باشند.

عزیزی بیان کرد: تفاهم‌نامه‌های مختلفی با دفاتر روستایی و مسئولان مربوطه برای تولید زعفران در اردبیل انجام شده و در این زمینه تولیدکنندگان برتر زعفران شناسایی شده و حمایتهای هم‌جانبه‌ای برای تسهیل روند کشت زعفران در اردبیل انجام می‌شود.

وی بیان کرد: کشت محصولات کم‌آب از جمله زعفران و بادام‌زمینی از اهمیت بالایی برخوردار است که انتظار می‌رود سازمان جهاد کشاورزی در این زمینه اهتمام ویژه‌ای داشته باشد تا بتوانیم بخش کشاورزی استان را با تولید محصولات کم‌آب دچار تحول عظیمی کنیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار