ساری،

درمان شکستگی های ستون فقرات با شیوه نوین + تصاویر

جراحان بیمارستان آیت الله روحانی بابل با استفاده از عمل جراحی استنت کیفوپلاستی، به دردهای ستون فقرات خانم 70 ساله پایان دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دکتر هادی ابراهیمی متخصص و جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات بیمارستان آیت الله روحانی بابل گفت: بیمار خانم ۷۰ ساله مبتلا به سرطان مهره از شهرستان نور بود که به دلیل درد شدید و تخریب مهره های سینه ای دوازدهم و اولین مهره کمری به این مرکز درمانی مراجعه و پس از بررسی، برای عمل جراحی استنت کیفوپلاستی اعلام آمادگی کرد.

وی با بیان اینکه عمل جراحی این خانم با موفقیت انجام و بیمار هم اکنون از بیمارستان ترخیص شد، روش درمان جراحی شکستگی های مهره های ستون فقرات با استفاده از استنت کیفوپلاستی را روشی جدید اعلام کرد که با وارد کردن یک ویال یا سوزن به محل شکستگی، و مشاهده از طریق دستگاه، وضعیت بیمار بررسی و اقدامات درمانی انجام می شود.

متخصص و جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات بیمارستان آیت الله روحانی بابل گفت با بیان شکستگی کمپرس شده که معمولا قسمت جلوی مهره می شکند، ممکن است ناشی از تصادفات، سرطان و پوکی استخوان باشد، گفت: این شکستگی ها موجب از بین رفتن انحنای طبیعی ستون فقرات و کاهش ارتفاع می شود، درد، اختلالات در راه رفتن، نفس کشیدن، خواب، مشکلات گوارشی و مشکلات ناشی از حوادث عروقی به دلیل بی حرکتی مانند ارسال لخته خون (ترومبوز و آمبولی) و کاهش کیفیت زندگی و ناتوانی و افزایش مرگ ومیر می شود.

دکتر ابراهیمی با بیان اینکه درمان با دوز بالای داروهای ضد درد و ضد التهابی نیز با عوارض شدیدی همراه است، افزود: یکی از علل شایع این نوع شکستگی ها، پوکی استخوان است که با افزایش سن زیاد تر شده و خانمهای یائسه به میزان بیشتری مبتلا می شوند.

وی با بیان اینکه کم کردن علائم بیمار با استفاده از داروها و حمایت از ستون فقرات با کمربندهای مخصوص نمی توانند انحنای ستون فقرات را به حالت قبل بر گردانند، گفت: برای کم کردن عوارض این نوع شکستگی ها درمان های جراحی به صورت کم تهاجمی و از راه پوست انجام و برگرداندن ارتفاع مهره کمپرس شده با بالون، استفاده از توری محکم از جنس تیتانیوم و استفاده از سیمان استخوان و روش جدید درمان جراحی شکستگی های کمپرس مهره های ستون فقرات را شامل می شود.


درمان شکستگی های ستون فقرات با شیوه نوین + تصاویر

درمان شکستگی های ستون فقرات با شیوه نوین + تصاویر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار