ارومیه؛

اجرای الزامات زیست محیطی در مدیریت پسماند برای حفظ سلامت

اجرای الزامات زیست محیطی در مدیریت پسماند برای حفظ سلامت و ارتقای کیفیت زندگی مردم تاکید کرد.

به گزارشخبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در جلسه کارگروه مدیریت پسماند آذربایجان غربی که به منظور بررسی وضعیت سایت دفن پسماندهای شهری بوکان تشکیل شده بود گفت:حفظ سلامت و ارتقای شاخص های کیفی زندگی در جامعه از درجه اهیمت بسیار بالایی برخوردار است و به همین منظور از سال آینده طرح جامع منطقه بندی شهرستانهای استان به منظور ساماندهی مدیریت پسماندهای شهری و روستایی در استان عملیاتی می شود.

تقی کهوریان افزود: انتشار بیماریها و آلودگی محیط زیست، سالانه هزینه های بسیار بالایی را بر بخش درمان و خدمات پزشکی وارد می سازد که باید با رعایت موازین بهداشتی و دفن بهداشتی و صحیح پسماندها، خسارتهای وارده به حوزه سلامت در جامعه را کاهش داد ولیکن در ساماندهی با منطقه بندی بیشتر زباله سوزی وتولید انرژی در نظر خواهد بود.

معاون امور عمرانی استاندار در ادامه با تاکدی بر طرح منطقه بندی استان و تهیه طرح های جامع مدیریت پسماند شهرستانهای استان خاطرنشان ساخت:در شهرستانهایی که طرح جامع تهیه نشده و یا به تصویب نرسیده است دستورالعمل های اداره کل محیط زیست استان برای شهرداریها لازم الاجراست.

وی درخصوص طرح جامع پسماند شهر بوکان نیز ادامه داد:ایرادات این طرح باید هرچه سریعتر توسط مشاور و کارشناسان برطرف شده و پس از تصویب کارگروه استانی برای تخصیص اعتبارلازم به پژوهشکده سازمان شهرداری و دهیاری های کشور ارسال شود.

معاون عمرانی استاندار در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع جمع آوری و تصفیه فاضلاب های شهرک صنعتی فازیک و دو و روستاهای اطراف نیز اشاره ای کرد وگفت:ورود فاضلاب های شهرک صنعتی فاز 2 و فاضلاب روستاهای اطراف به نهرهای سنتی قوپی و اضافه فاضلاب ورودی از تصفیه خانه ارومیه که بای پس می گردد منشاء آلودگی و مشکلات زیست محیطی در حوزه دریاچه ارومیه بوده که باید هرچه سریعتر نسبت به تکمیل مدول سوم تصفیه خانه ارومیه اتصال فاضلاب شهرک صنعتی شماره 2 به تصفیه خانه فاز 2 و کنترل پساب های ورودی به انهار سنتی اقدام شود.

تقی کهوریان با تاکید بر تکمیل مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب شهری ارومیه نیز اشاره کرد و افزود:فرآیند تصفیه در این مدول از استاندارهای بالایی برخوردار می باشد که با تکمیل آن ظرفیت این تصفیه خانه افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.