معاون سابق شورای عالی امنیت ملی؛

مادر مذاکرات هسته ای به اهدافمان نرسیدیم

معاون سابق شورای عالی امنیت ملی گفت:امروز در مذاکرات هسته ای دچار مشکل شدیم؛ در واقع هسته‌ای ما تثبیت نشده و حدود ۱۰۰ حق هسته‌ای در قالب برجام دچار خدشه شده و برخی از آن‌ها تا ابد از ملت ایران سلب شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،علی باقری‌کنی در همایش «آمریکا، آری یا نه» که در آمفی تئاتر دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: در موضوع هسته‌ای دو هدف اصلی که قبل و در جریان مذاکرات مقام معظم رهبری بیان کردند، تثبیت هسته‌ای شدن و برداشته‌شدن فشارها و تحریم‌ها بود.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها عملاً برداشته نشد، تصریح کرد: در واقع برنداشتن تحریم بانکی یعنی آزاد هستید هر چقدر می‌خواهید نفت بفروشید؛ می‌توانید بخرید اما پولش را نمی‌توان جابه‌جا کرد و آن‌ها با هوشمندی این کار را کردند.

معاون سابق شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: اینکه می‌گویند تا دشمن برجام را نقض کند، ما به‌وضعیت قبل برمی‌گردیم، حرف نامربوطی است؛ در واقع باید وقتی قرارداد منعقد می‌کنید، در خود قرارداد ساز و کاری وجود داشته باشد که جلوی نقض از طرف مقابل را بگیرد که ضمن تامین منافع، اجازه نمی‌دهد طرف مقابل هرکاری می‌خواهد بکند و برجامیان بابد به این امر پاسخ دهند.

باقری با بیان اینکه یکی از عناصر ذاتی استکبار این است که زیر قولش بزند، گفت: آمریکا تا سال 90 می‌گفت خط قرمز ما در قبال مسئله هسته‌ای، غنی‌سازی است بنابراین غنی‌سازی باید کلاً برچیده شود اما وقتی با اقتدار ایستادیم، خط قرمز را تغییر دادند و مجبور شدند بگویند خط قرمزشان از غنی‌سازی به ساخت سلاح تغییر پیدا کرده، حال باید دید این را آمریکایی‌ها زمانی پذیرفتند که مبارزه می‌کردیم یا مذاکره؟

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.