مربی سابق تیم ملی کاراته:

بدهی میلیاردی، میراث رئیس فدراسیون آینده است

بهنام فر گفت : فدراسیون کاراته بالغ بر یک و نیم میلیارد بدهی دارد و این میراثی است که طباطبائی برای رئیس فدراسیون آینده بر جا گذاشته است.

بدهی میلیاردی میراث رئیس فدراسیون آینده استمهران بهنام فر قهرمان سابق کاراته در گفتگو با خبرنگار رزمی و کشتی گروه ورزش باشگاه خبرنگارن جوان گفت :با مدک و مستندات می دانم که فدراسیون کاراته بالغ بر یک و نیم میلیارد بدهی دارد و این میراثی است که سرپرست فدراسیون برای رئیس فدراسیون آینده بر جا گذاشته است! در حالیکه نیازی به بسیاری از هزینه های اضافی و به قول معروف بریز و بپاش ها نبود. 

وی ادامه داد : با توجه به اینکه بسیاری از کارشناس ها و دلسوزان کاراته از مدت ها قبل به این مسئله هشدار داده بودند که ایجاد هزینه های اضافی گریبان رئیس بعدی فدراسیون را خواهد گرفت، اما با این وجود هیچ توجهی به این هشدارها نشد!

مربی سابق تیم ملی کاراته تصریح کرد : فکر می کنم در درجه اول حضور یک سرپرست در فدراسیون باید به نحوی باشد که شرایط لازم را برای برگزاری یک مجمع فراهم کند و به نظر من تنها کاری که در این مدت انجام نشد همین مسئله بود.

بهنام فر افزود :  سرپرست فدراسیون کاراته در برهه ای وارد ابن فدراسیون شد که حساس ترین زمان بود و در آستانه حضور تیم های ملی در مسابقات جهانی قرار داشتیم و از آنجاییکه جامعه کاراته خود درگیر حواشی بسیار زیادی شده بود و از طرفی موج مثبتی راه افتاد و همه از تیم ملی حمایت کردند و این حمایت نیز منجر به این شد که در رقابت های جهانی اتریش نتایجی در خور نام ایران را کسب کنیم.

هیچکدام از شعارهای طباطبائی عملی نشد

وی بیان داشت : فکر می کنم که سرپرست فدراسیون کاراته، با شعارهایی ورود پیدا کرد که هیچکدام عملی نشد! اول اینکه وی قول ایجاد خانه کاراته را داد  با توجه به رابطه نزدیکی که به زعم خود با وزارت ورزش داشت ، حتی اینگونه مطرح کرد که با تاسیس خانه کاراته عیدی خوبی به جامعه کاراته می دهد اما متاسفانه دیدیم که عملی نشد !

 وی در ادامه گفت : به نظر من تنها حضور مثبت وی در جایگاه سرپرست در فدراسیون کاراته، به عنوان متولی امر این بود که وی با شانس ، سرپرست استادیوم آزادی شد و به این واسطه توانست شرایط برگزاری اردوهای تیم ملی در آزادی را فراهم کند و ملی پوشان کاراته که لایق بهترین ها هستند را خوشحال و راضی کند.

 بهنام فر تاکید کرد : ملی پوشان کاراته نیز که به دلیل قرار گرفتن حداقل امکانات در اختیارشان ، خوشحال و راضی شدند و توانستند حداقل شرایط لازم را در اختیار داشته باشند در حالیکه لایق امکانات و شرایط بسیار بهتر و بالاتری هستند.

وی ادامه داد : شاهد هستیم که به هیچ عنوان نتوانستیم مسابقات تدارکاتی لازم را داشته باشیم و سرپرست فدراسیون در این زمینه نیز ناموفق بود.
      
مربی سابق تیم ملی کاراته اظهار داشت : در حال حاضر هم که چند وقتی است صحبت از جابجایی و تغییر مکان فدراسیون است! یادمان باشد که سالیان سال پیش ناظریان فدراسیون کاراته را از یک اتاق خالی شروع کرد و محل فدراسیون فعلی نتیجه تلاش های بی وقفه روسای قبلی ، به خصوص ناظریانبود که توانست چنین محلی را برای جامعه کاراته فراهم کند و در حال حاضر می بینیمکه آن هم در آستانه از دست دادن است!

بهنام فر در خصوص نتایج کسب شده تیم های ملی پایه کاراته در رقابت های آسیایی گفت : باید بگویم که به هیچ وجه در خور جایگاه و نام ایران عزیز نبود و نتوانستیم موفق عمل کنیم ! زمانیکه از 10 فرصت کسب مدال ، در هر دو رده تنها یک مدال طلا می گیریم ، یعنی شکست و نزول ! همینطور در کاتا نیز افت فاحشی داشتیم و این زنگ خطری است برای آینده کاراته ایران که متاسفانه نگاه کارشناسی به نتایج ضعیف در آسیا نشد.

وی افزود : اگر در حال حاضر تیم بزرگسالان موفقی داریم ، به دلیل سرمایه گذاری خوبی بود که در رده جوانان و امید داشتیم و مربیان خوبی گرفتیم و نتیجه آن را در بزرگسالان گرفتیم.

بهنام فر بیان کرد : اگر بخواهیم با ابن روال پیش رویم به طور حتم در چند سال آینده سکوهای جهانی را از دست خواهیم داد پس باید رئیس آینده برنامه ریزی خوبی انجام دهد.

ملی پوش و مدال آور سابق کاراته خاطرنشان شد : تاکیدم بر برگزاری هرچه زودتر مجمع است و حالا که در آستانه حضور کاراته در المپیک و همچنین مسابقات مختلف و المپیک جوانان هستیم ، باید تمام این مسائل در نظر گرفته شود و بهترین تصمیم گرفته شود.

وی تصریح کرد : به نظرم باید قولی که به ملی پوشان داده شده محقق شود و امیدوارم طی مراسمی از ملی پوشانمان که به طور حتم مستحق جوایز و پاداش به مراتب بیشتری هستند تقدیر شود و بدانیم که کاراته و ورزش کشور به این ملی پوشان باز هم احتیاج دارد.

 بهنام فر در پایان گفت : امیدوارم که سرپرست فدراسیون پیش از برگزاری مجمع به وعده هایی که به ملی پوشان داده عمل کند و این قول نیز مانند سایر قول هایش نشود.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار