ساری؛

راه حل راحت شدن از پیام های تبلیغاتی

چگونه از پيام ها و ايميل های تبليغاتی مزاحم راحت شويد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،به نقل از پايگاه خبری پليس مازندران، بسياری از اپراتورها يا شرکت ها و موسساتی که زمانی شما برای انجام کاری، در آن فرم پر کرده ايد، اطلاعات تعداد زيادی از افراد را جمع آوری و از آن يک بانک اطلاعاتی دسته بندی شده تهيه می کند و به شرکت ها و جاهای مختلف برای تبليغات، می فروشند و آنها به شما پيام يا ايميل تبليغاتی می فرستند.

تا به حال به اين فکر کرده ايد که رد پای اطلاعات شما در کجاها باقی مانده است؟ رد پای شما و اطلاعات شما در دنيای ديجيتال در جاهای بسياری باقی مانده است.

همزمان با گسترش تکنولوژی و فراگيری آن در جوامع بشری، اطلاعات افراد نيز به طور گسترده در اين فضا پخش شده است به طوری که افراد از وجود اطلاعات خود در هر کجای دنيا، بی خبر هستند.

اطلاعات از طرق مختلفی به اشتراک گذاری می شود و توسط افراد مختلفی، به دلايل مختلفی مورد استفاده قرار می گيرد.

شايد برای شما پيش آمده باشد که متناسب با حوزه کاری يا تحصيلی شما، پيامک ها يا ايميل های تبليغاتی دريافت کنيد. يا شايد از مراکز مختلفی دعوت نامه دريافت کنيد که دقيقا مرتبط با شغل، تحصيلات يا موقعيت شماست و تعجب می کنيد که فرستنده اين ايميل ها يا پيامک های تبليغاتی از کجا در مورد شغل يا موقعيت اطلاع دارد؟

جالب است، بدانيد که بسياری از اپراتورها يا شرکت ها و موسساتی که زمانی شما برای انجام کاری در آن فرم پر کرده ايد، اطلاعات تعداد زيادی از افراد را جمع آوری و از آن يک بانک اطلاعاتی دسته بندی شده از افراد تهيه می کند و به شرکت ها و جاهای مختلف برای تبليغات، می فروشند و آنها به شما پيام يا ايميل تبليغاتی می فرستند.

حتی شايد برايتان پيش آمده باشد که در فروشگاه يا شرکت بيمه يا فرم اطلاعات پر کرده باشيد و پس از مدتی می بينيد که برای شما پيامک و ايميل تبليغاتی می فرستند که کمترين پيامد اين ايميل ها و پيامک ها، مزاحمت برای اشخاص است.

در خوش بينانه ترين حالت، از اين اطلاعات برای تبليغات استفاده می کنند که باعث مزاحمت برای شما می شود. بنابراين می بينيد که اطلاعاتی که ارائه می دهيد، به سرعت پخش می شود.

اما گاهی اين قضايا به اينجا ختم نمی شود و صرفا برای تبليغات محصول يا خدمات، به شما پيام و ايميل نمی دهند بلکه کلاهبرداران و سودجويان از اطلاعاتی که از شما بدست آورده اند، استفاده و به کلاهبرداری و فريب افراد می پردازند.

به عنوان مثال در قالب ايميل ارسالی، بد افزار و کی لاگر روی سيستم ها نصب و به حساب های بانکی افراد دست پيدا می کنند يا با دسترسی به اطلاعات شما و با ارتباط گرفتن با شما از طرق مختلف مهندسی اجتماعی، شما را ترغيب به سرمايه گذاری می کنند که در نهايت منجر به از دست دادن اعتبار و يا سرمايه شما می شود.

کانال هايی که منجر به درز اطلاعات در دنيای ديجيتال می شود:

*شرکت های ISP

*موتورهای جستجو گر

*نرم افزارهای مرورگر وب

*سرويس های ايميل

*شبکه های اجتماعی

*عضويت در سايت های مختلف

بنابراين متوجه باشيد که در هر کجا که از شما اطلاعات خواسته شد، حتی الامکان اطلاعات ضروری و مهم خود را افشا نکنيد و سعی کنيد از اين اطلاعات محافظت کنيد، چرا که در دنيای ديجيتال به قول معروف تير رفته به کمان باز نمی گردد و اگر اطلاعاتتان فاش شد، ديگر قابل جمع آوری نيست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.