وی افزود: بوئینگ از سال 2018 میلادی
طی یک دوره 10 ساله تحویل هواپیماهای خود را آغاز خواهد کرد این در حالی است که 15 فروند از این هواپیماها در آبان ماه سال 97 وارد کشور میشود.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران قرارداد با بوئینگ را معقول و مناسب دانست و گفت: ارزش اسمی(قیمت کاتالوگ) این قرارداد 17 میلیارد دلار است اما ارزش واقعی و آن چه پرداخت خواهد شد بسیار کمتر از این قیمت است.
وی در مورد تامین مالی این قراداد گفت: 15 تا 20 درصد هزینه خرد هواپیماها بصورت فاینانس از منابع داخلی و بیش از 80 درصد نیز از طریق فاینانس خارجی انجام خواهد شد.
پرورش اظهار داشت: مذاکرات با ایرباس زودتر از بوئینگ آغاز شد و پیش بینی می شود نوروز امسال چند فروند از این هواپیما وارد کشور شود.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران به قرارداد با شرکت ای تی آر ایتالیا اشاره کرد و ادامه داد : 20 فروند هواپیمای کوچک با ظرفیت 68 تا 70 نفر برای مناطق کم برخوردار که از نبود پرواز مناسب رنج می برند پیش بینی شده که تا پایان امسال 2 یا 3 فروند هواپیما از این شرکت ایتالیایی وارد کشور خواهد شد.
وی تصریح کرد: امکان تحریم مجدد ایران و یا بدعهدی آمریکا در واگذاری این هواپیماها وجود دارد اما پیش بین های لازم در قراداد صورت گرفته است.
پرورش با بیان اینکه تمهیداتی در راستای انتقال دانش و تکنولوژی در این قرارداد لحاظ شده بیان کرد: در قرارداد منعقد شده آموزش متخصصین داخلی و حضور مستمر نمایندگان شرکت های خارجی به منظور انتقال فناوری در بعد نرم افزاری و سخت افزاری در راستای توانمند سازی پتانسیل داخلی و دست یابی به استانداردهای جهانی پیش بینی شده است.
انتهای پیام/