در جلسه امضای تفاهم‌نامه وزیر ارشاد با وزیر فرهنگ الجزایر مطرح شد:

تلاش برای ساخت آثار سینمایی مشترک برای مقابله با اسلام‌ستیزی

وزیر ارشاد در دیدار با وزیر فرهنگ الجزایر از محورهای امضای تفاهم‌نامه این دیدار گفت.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دیدار و امضای یادداشت تفاهم بین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزیرفرهنگ الجزایر، دوشنبه مورخ 22 آذرماه در سالن جلسات دفتر وزیر ارشاد برگزار شد.
 
سید رضا صالحی‌امیری وزیر ارشاد گفت: امروز افتخار این را داشتیم که در خدمت وزیر فرهنگ الجزایر باشیم، ما همکاری‎های باسابقه طولانی در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی داریم.
 
وی افزود: امروز حول چند محور تفاهم انجام دادیم و به همکاری‌های مشترکی روی چند محور رسیدیم.
 
صالحی‌امیری ادامه داد: همکاری در حوزه تبادلات فرهنگی اعم از برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی، کتاب، تجسمی، فیلم و سینما، تلاش برای همکاری‌های مشترک در صحنه بین الملل برای روشن‌تر کردن چهره رحمانی اسلام و همچنین ذهنیت زدایی جامعه غرب در خصوص تروریسم و تکفیری‌هاست.
 
وی عنوان کرد: گسترش گفتگوی فرهنگی میان اصحاب فرهنگ و نخبگان ایران و الجزایر از دیگر همکاری‌های ما است.وزیر فرهنگ الجزایر بیان کرد: خوشحالم که با استقبال گرم و مهمان نوازی معروف ایرانی‌ها روبرو شدم. ملت ایران معروف به سلیقه و فرهنگ بالا هستند و نمونه آن را در سال‌های قبل تا به امروز در افراد بزرگی مانند فردوسی، شعرا، اندیشمندان و غیره شاهد بوده‌ایم.
 
وی افزود: ایران دستاوردهای بزرگ و متنوعی در حوزه فرهنگ داشته. به این جهت ما به ایران آمدیم تا تبادلات فراوانی در این حوزه داشته باشیم و خوشبختانه به توافق‌های فراوانی دست یافتیم.
 
وی ادامه داد: خوشحالم که با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران به توافق رسیدیم تا با هجمه‌ای که به اسلام وارد شده است، مقابله کنیم.
 
این وزیر عنوان کرد: یکی از راه‌ها فعالیت در عرصه های سینما، کتاب و غیره است که در این حوزه فعالیت‌های مشترکی خواهیم داشت. خوشبختانه ایران دارای امکانات بسیاری است که این به توافقات کمک خواهد کرد.
 
وزیر فرهنگ الجزایر اضافه کرد: چرا ما فیلم سینمایی مشترک نسازیم تا از این طریق بتوانیم جلوی اسلام‌ستیزی بایستیم؟ ایران در زمینه سینما پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است. زمانی که از شهرک سینمایی بازدید داشتم، این موفقیت‌ها را شاهد بودم و دیدم که ایران فیلم‌های انسانی و خوبی ساخته است.
 
وی اظهار داشت: ما طرح راهبردی برای توافقنامه‌هایی در زمینه سینما، برگزاری جشنواره و غیره داریم که در همکاری‌های مشترک صورت می‌پذیرد. در نهایت از وزیر ارشاد و مسئولان کشور ایران تشکر و قدردانی می‌کنم و بر اساس بیانات رئیس جمهور دو کشور مبنی بر توافقات فرهنگی، امیدوارم بهترین عملکرد را داشته باشیم.
 
صالحی امیری هم در پایان خاطرنشان کرد: وزیر محترم فرهنگ و ارشاد الجزایر حامل پیام رئیس جمهور این کشور به رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور ما در زمینه تبادلات و همکاری‌های فرهنگی است که از وی تشکر می‌کنم. همچنین همکاری‌هایی در حوزه نسخه خطی و مرمت خواهیم داشت.
 

 
انتهای پیام/
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.