اردبیل؛

روزانه 30 میلیارد ریال در اراضی پایاب سد خداآفرین هزینه می شود

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل گفت: روزانه حدود 30میلیارد ریال دراراضی پایاب سدخداآفرین استان برای تجهیز و تکمیل این مجموعه هزینه می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ اقبال عباسی در آیین کلنگ زنی ناحیه سوم عمرانی پایاب سدخداآفرین افزود: طرح بزرگ پایاب سد خداآفرین یکی از سرنوشت سازترین طرح های ملی و منطقه ای کشور است که با اختصاص یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی در راستای مهار آب های مرزی در شهرستان های شمالی استان اردبیل اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه دولت اقدامات مطلوبی در راستای سیاست های راهبردی اقتصاد مقاومتی در استان انجام داده است افزود: طرح پایاب سدخدآفرین هرپنج سیاست راهبردی مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی را دارد.

عباسی با اشاره به کشت محصولات با ارزش افزوده بالا و صادرات آن گفت: شهرستان های مرزی استان اردبیل با توجه به پتانسیل های بکر آب و خاک، در بخش صادرات محصولات کشاورزی باید به سمتی حرکت کند که به ارزش افزوده بیشتری دست یابد.

وی با اشاره به آغاز اجرای شبکه آبیاری قطره ای 4هزار هکتار از زمین های دیم بخش جعفرآباد شهرستان بیله سوار این طرح با اعتبار 149میلیارد ریال اجرایی شده و تا پایان سال 96 تکمیل و به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.