استاندار حمص: عقب نشینی از تدمر اقدامی تاکتیکی بوده است

استانداری حمص اعلام کرد فرماندهان میدانی با مصلحت اندیشی تصمیم به عقب نشینی از مرکز شهر تدمر گرفتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «طلال البرازی» استاندار استان حمص در گفتگوی زنده با شبکه تلویزیونی «الاخباریه» سوریه درباره تحولات و درگیری ها در شهر تدمر، واقع در این استان و در پاسخ به این پرسش که اکنون شهر تدمر در دست چه کسی است، گفت: پیش از ظهر امروز، از طرف شهر دیرالزور و رقه، عناصر و گروهک های وابسته به  داعش، حملات گسترده ای را آغاز کردند. دیشب و بامداد امروز، ارتش سوریه همه حملات علیه شهر تدمر را دفع کرد، اما حملات اخیر با پشتیبانی انسانی و تسلیحاتی بسیار گسترده ای ، از طرف دیرالزور و رقه صورت گرفت.از این رو، فرماندهان میدانی با مصلحت اندیشی تصمیم گرفتند که از مرکز شهر تدمر عقب نشینی کنند و به مراکز پشت اطراف شهر تدمر منتقل شوند.

وی گفت: اکنون، ارتش سوریه با آتش یگان های توپخانه و جنگنده، نیروها و عناصر داعش را هدف حمله قرار داده است.

طلال البرازی در پاسخ به این پرسش که آیا عناصر گروه تروریستی داعش اکنون به مرکز شهر تدمر نفوذ کرده اند یا خیر گفت: بله، عناصر این گروه تروریستی در اطراف شهر تدمر مستقرند و برخی از عناصر آن نیز به داخل شهر نفوذ کرده اند. آنها با اختفاء در مناطق مسکونی از حملات هواپیماها و آتش یگان های توپخانه ارتش سوریه جان سالم به در می برند.

وی درباره اینکه آیا ارتش سوریه شهروندان را از این شهر خارج کرده است یا آنها همچنان در شهر هستند گفت: از بامداد امروز، روند تخلیه شهر از شهروندان تا ساعت چهارده امروز ادامه داشت. تصور می کنم که بیشتر مردم از شهر خارج شده اند.

استاندار حمص درباره اینکه آیا آزادسازی تدمر در سریع ترین زمان ممکن است، به ویژه اینکه برخی مراکز تولید نفت نیز به دست تروریست ها افتاده است، خاطرنشان کرد ارتش سوریه اکنون در اطراف شهر تدمر موضع گیری کرده و حملات هجومی و دفاعی آن با پشتیبانی آتش هواپیماها نشان می دهد که ارتش سوریه عملیاتی را برای آزادسازی مناطق تحت تسلط عناصر داعش آغاز خواهد کرد.

وی افزود: تلاش های گروه های تروریستی از سه یا چهار روز گذشته تاکنون، به علت فشار حامیان داعش چه کشورهای غربی و چه برخی رژیم های عربی، صورت می گیرد و علت فشار نیز پیروزی های گسترده ارتش سوریه در حلب و پیروزی مردم سوریه در «ریف دمشق» در رسیدن به مصالحه بود. این پیروزی ها سبب شد تروریست ها و حامیان آنها روحیه خود را ببازند و از این رو، امروز نهایت تلاش خود را برای رسیدن به پیروزی های خیالی می کنند.

وی در ادامه درباره آثار باستانی شهر تدمر و اینکه آیا احتمال دارد که داعش این آثار را مانند گذشته ویران کند، گفت: هواپیماها و ارتش سوریه تحرکات عناصر این گروه تروریستی را زیر نظر دارند. تقویت نیروها و تسلیحات در منطقه شرق به طرف تدمر، نشان می دهد که به خواست خدا، طی روزهای آینده پیروزی های بزرگی در مناطقی که عناصر داعش وارد آن شده اند، حاصل شود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مظفر رمضانیان برازی
۲۲:۰۲ ۲۱ آذر ۱۳۹۵
ایولا برازی
ما هم از ایل کرد برازی هستم اما ساکن ایرانیم که بیشتر از ششصد سال پیش توسط تیمور لنگ از اطراف حلب سوریه به کردستان ایران کوچانده شده‌ایم اما اصالت کردی خود را حفظ کرده‌ایم...
-
درود بر شما
۰۸:۰۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
ما هم طایفه ای از کردهای حسکه هستیم که در همان زمان به ایران آمدیم و اکنون در شهرستان پلدختر لرستان ساکن هستیم
آخرین اخبار