اصفهان؛

عقد تفاهم‌نامه بين شركت نمايشگاه‌هاي اصفهان و پاريس

سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه گفت: در پي اعلام آمادگي و مذاكرات بين شهرهاي اصفهان و پاريس، شركت نمايشگاه‌هاي اصفهان و شركت نمايشگاه پاريس تفاهم‌نامه همكاري امضا مي‌كنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، علي آهني در ديدار هيئت  SPX  اتاق بازرگاني اصفهان در نمايشگاه ميدست فرانسه اظهارکرد: به زودي كميسيون مشترك اقتصادي دو كشور ايران و فرانسه براي اولين بار تشكيل مي‌شود .

‎وی به همكاري‌هاي بين استاني دو كشور اشاره كرد و اين همكاري‌ها را از برنامه‌هاي وزارت امور خارجه دانست و افزود: با توجه به اعلام آمادگي استان اصفهان، اين استان را در مذاكرات تجاري آتي به صورت ويژه مد نظر قرار خواهيم داد .

‎سفير ايران در فرانسه از حضور خود در نمايشگاه ميدست و بازديد از غرفه اتاق اصفهان خبر داد و گفت: حضور فعال شركت‌هاي ايراني در نمايشگاه‌هاي پاريس در توسعه مناسبات اقتصادي بسيار موثر است.

‎وی با اشاره به اهميت حضور شركت‌هاي ايراني در نمايشگاه‌هاي آتي فرانسه تصریح کرد: تا چندماه ديگر نمايشگاه گردشگري در پاريس برگزار مي‌شود و با توجه به ظرفيت‌هاي گردشگري اصفهان، از شما دعوت مي‌كنم در اين نمايشگاه شركت كنيد و يا از آن بازديد داشته باشيد .

‎آهنی با بیان اینکه گردشگري از مواردي است كه با توجه به پتانسيل‌هاي استان اصفهان، بايد به طور جدي مورد توجه قرار گيرد، ادامه داد: سفارت ايران در فرانسه براي عقد تفاهم نامه بين شركت نمايشگاه‌هاي اصفهان و شركت نمايشگاه‌هاي پاريس پيگيري جدي می‌کند.

بنابر اين گزارش، در نشست‌هاي تشكيل شده در نمايشگاه ميدست فرانسه مقرر شد نمايندگان هشت اتاق فرانسه تا يك ماه ديگر به اصفهان سفر كنند و برنامه‌ريزي براي گفتگوهاي b to b  براي شركت‌هاي اصفهاني و شركت‌هاي عضو اتاق‌هاي بازرگاني فرانسه در اصفهان فراهم شود. اين هيئت به مدت سه روز در اصفهان حضور خواهند داشت.

ریيس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران در نشست اتاق بازرگاني اصفهان و كنفدراسيون شركت‌هاي كوچك و متوسط پاريس با اشاره به آمادگي اتاق بازرگاني اصفهان براي افزايش مناسبات به ويژه در راستاي مزيت‌ها و ظرفيت‌هاي صنعتي گفت: ما به دنبال ارتباط موثر بين واحدهاي كوچك و متوسط دو كشور هستيم.

سيد عبدالوهاب سهل‌آبادي با بیان اینکه استان اصفهان یکی از صنعتی ترین استان های کشور ایران است، از اعضاي كارفرمايان صنايع كوچك و متوسط فرانسه دعوت كرد براي ادامه مذاكرات به اصفهان سفر كنند .

علي صفر نوراله مشاور سرمایه گذاری اتاق بازرگاني اصفهان با تشريح فعاليت‌هاي spx اصفهان هدف از قرارداد اتاق اصفهان با يونيدو را ارتباط واحدهاي پيمانكاري كوچك و متوسط استان اصفهان با بخش‌هاي بين‌المللي به منظور جذب سرمايه‌گذاري خارجي، انتقال تكنولوژي و عقد قراردادهاي پيمانكاري خارج از كشور اعلام كرد.

وي ارتباط spx اتاق اصفهان با كنفدراسيون كارفرمايان فرانسه را نيز سازنده توصيف كرد.

در ادامه سیدرسول رنجبران از اعضاي هيئت نمايندگان اتاق اصفهان گفت: بخش‌هاي اقتصادي فارغ از بحث‌هاي سياسي بايد بتوانند با يكديگر مراودات اقتصادي داشته باشند كه اين موضوع در عرصه سياسي نيز موثر خواهد بود.
اين استاد دانشگاه تصریح کرد: بايد با انعقاد يك پروتكل مشترك به صورت برنامه ريزي شده و منظم به سمت افزايش ارتباطات اقتصادي قدم برداريم.

در پايان اين نشست مقرر شد ظرف شش ماه آينده نمايندگان اين كنفدراسيون در اصفهان حضور يابند. كنفدراسيون كارفرمايان صنايع كوچك و متوسط (cgpme) از سال ١٩٤٧ ميلادي در كشور فرانسه تشكيل گرديده و در حال حاضر حدود سيصد هزار عضو دارد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.