رحمانی‌فضلی در کنفرانس امنیتی تهران:

فقر اصلی‌ترین عامل رفتارهای افراطی‌گری است

وزیر کشور گفت: بی‌ثباتی، بی‌نظمی و ترور به خاطر اقدامات کشورهایی به وجود آمده که منافعشان را در ناامنی می‌بینند.

فقر اصلی‌ترین عامل رفتارهای افراطی‌گری است
به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در کنفرانس امنیتی تهران که عصر امروز 21 آذرماه در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری این کنفرانس به این دلیل است که ما وضعیت امنیت داخلی کشورمان و امنیت منطقه را مرور نماییم.  
 
وزیر کشور ادامه داد: ما در صد سال اخیر سه تحول بزرگ را در منطقه داشتیم که اولین تغییر بعد از جنگ جهانی اول رخداد و تغییر دوم بعد از جنگ جهانی دوم به وقوع پیوست که در حوزه‌های ایدئولوژیکی و سوسیالیستی بود اما مهمترین تحول، تغییر سوم یا همان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی بود که باعث از بین رفتن بلوک شرق شد و از همین زمان بود که سلسله تغییرات در منطقه آغاز گردید و به صورت سیال تا به امروز ادامه داشته است.  
 
وی تصریح کرد: منطقه غرب آسیا حوزه تفکر اسلامی بوده که این تفکرات بر تغییرات و سمت سوی آن تأثیرگذار بوده است.
 
رحمانی فضلی درباره ویژگی دوم و سوم منطقه بیان داشت: ویژگی دوم منطقه غرب آسیا بحث انرژی و نفت است که این منطقه سرشار از آن بوده است و ویژگی سوم نیز بحث اهمیت ژئوپلتیک منطقه است چرا که این منطقه از تمامی لحاظ حساس بوده و هست.  
 
وزیر کشور ادامه داد: این تحولات منطقه وارد گذاری شده که علاوه بر ویژگی‌های ذکر شده یک حرکت مردمی به نام انقلاب اسلامی را در خود دید، انقلاب اسلامی ایران می‌تواند الگوی کشورهای منطقه باشد چرا که با رویکرد استکبار جهانی مخالف است.  
 
وی افزود: بی‌ثباتی و بی‌نظمی و ترور همه جزء موضوعاتی هستند که به خاطر کشورهایی به وجود آمده که منافعشان را در ناامنی می‌بینند، فقر اصلی‌ترین عامل رفتارهای افراطی‌گری است و عدم اطلاع مردم یا همان جهل از واقعیت اسلام که از طریق جنگ روانی شکل گرفته نیز عامل فرامنطقه‌ای در رفتارهای افراط گرایانه است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار